چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیمه شدگان تامین اجتماعی البرز نگران خدمات درمانی نباشند

 سرپرست معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیرت درمان تامین اجتماعی استان البرز با اشاره به الکترونیکی شدن خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی و تماس های مکرر بیمه شدگان درخصوص چگونگی ارائه خدمات درمانی اعلام کرد که روش خدمات دهی آسان تر از گذشته بوده و جای نگرانی نیست.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «دکترفرنوش سیاحی»  اظهار کرد : از اول اسفند ماه جاری روند صدور دفتر چه درمانی تامین اجتماعی در کشور متوقف شده که البته دفترچه های درمانی تامین اجتماعی تا آخرین برگه دارای اعتبار هستند.

وی ادامه داد: بیمه شدگانی که دفترچه درمانی آنان فاقد اعتبار یا کامل شده است ، فقط با در دست داشتن شناسنامه یا کارت ملی می توانند به درمانگان های مختلف مراجعه کنند و با ارائه شماره ملی از خدمات پزشکی بهره مند شوند.

سیاحی گفت : احراز هویت بیماران فاقد دفترچه درمانی تامین اجتماعی تنها از طریق شناسنامه یا کدملی انجام می شود و هیچ تغییری در نرخ خدمات به وجود نیامده است.

وی بیان داشت : پزشک معالج ، پس از احراز هویت و استعلام برخورداری از پوشش بیمه‌ای(استحقاق)، نسبت به ویزیت بیمار اقدام خواهد کرد و در صورت لزوم  دارو و یا خدمات آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی و امثال آن  را بر روی برگه دفترچه، سرنسخه پزشک و یا برگ مرکز درمانی تجویز می شود.

سیاحی افزود: بیمه شده  می‌تواند به داروخانه ، آزمایشگاه، رادیولوژی و امثال آن با همراه داشتن نسخه پزشک مراجعه کند و دارو یا خدمات درمانی همانند روال گذشته و با قیمت قبلی ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد که باید نام و نام خانوادگی ، تاریخ ویزیت و کدملی  بیمار روی نسخه پزشکی قید شود و مطابق آن خدمات دریافت خواهد کرد.

سرپرست معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیرت درمان تامین اجتماعی گفت :  بیمه شدگان  قبل از مراجعه به مراکز درمانی با یکی از روش‌های زیر، درمورد برخورداری خود از پوشش بیمه‌ای اطمینان حاصل نمایند.

مراجعه به سایت medical.tamin.ir، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان  و شماره‌گیری #۱۴۲۰۴ ، انتخاب گزینه ۱ (استعلام اعتبار درمانی)، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان ،شماره‌گیری #۱۱۴۲۰۴* ، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان ، استفاده از اپلیکیشن موبایل، مراجعه به سایت pwa.tamin.ir، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان ، شماره‌گیری #۱۶۶۶* ، انتخاب گزینه یک (استحقاق‌سنجی)، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان ضروری است.

روش‌های استعلام استحقاق درمان(پوشش بیمه درمان) برای "بیماران خاص" همانند سایر بیمه‌شدگان است، با این تفاوت که این بیماران در کد پیگیری و استعلام برخورداری از خدمات درمانی با پسوند "خاص" مشخص می‌شوند.

تا اطلاع بعدی  احراز هویت بیمه شدگان اتباع بیگانه با استفاده از کد اختصاصی مندرج در جلد دفترچه درمانی (۱۰ رقم اول شماره سریال دفترچه) صورت می‌گیرد؛ بنابراین، ارایه "جلد دفترچه درمانی" برای برخورداری از خدمات تشخیصی و درمانی توسط اتباع ضروری است. بیمه‌شدگان اتباع خارجی جدیدالورود با ارایه‌ی شماره اختصاصی فراگیر(فیدا) می‌توانند از خدمات درمانی درتعهد سازمان بهره‌مند شوند.

پذیرش نوزادان در بخش بستری تا زمان صدور شناسنامه و اختصاص کد ملی به نوزاد (حداکثر تا یک ماه بعد از تولد) از طریق کد ملی مادر امکان‌پذیر است.

بیمه شدگان برای تسهیل و تسریع در دریافت خدمات درمانی و اطلاع از خلاصه سوابق درمانی خود و افراد تبعی می‌توانند با مراجعه به درگاه خدمات غیرحضوری es.tamin.ir نسبت به ایجاد حساب کاربری و تکمیل مشخصات هویتی و درج شماره تلفن همراه (موبایل) خود در سامانه مذکور اقدام کنند.

در صورت نیاز به پشتیبانی و راهنمایی به سامانه‌ی مرکز ارتباطات مردمی ۱۴۲۰.tamin.ir مراجعه و یا با تلفن  شماره ۱۴۲۰ تماس حاصل نمایید.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات