پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تا مهر ۱۴۰۰؛

۶۳۰ کلاس درس در البرز افتتاح می‌شود

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: اکنون ۸۰ پروژه فعال در حوزه آموزش و پرورش البرز وجود دارد و تا مهرماه ۱۴۰۰ حدود ۶۳۰ کلاس درس آماده بهره برداری خواهد بود.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «عزیزاله شهبازی» در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که روز چهارشنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت روز تبریز برای مردم، افزود: در این سخنرانی ارزشمند، مقام معظم رهبری به مباحث گوناگونی اشاره کردند که موضوعات مربوط به انتخابات پیش رو، بدعهدی های نظام سلطه و ... از جمله آنها محسوب می‌شود.

وی با قدردانی از حضور نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی در این نشست، ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش امروز را در البرز به سر بردند و از ابعاد مختلف مسائل و دغدغه‌های آموزش و پرورش استان را مورد بررسی قرار دادند.

شهبازی گفت: مردم این استان به دلایل متعدد نیازمند توجه ویژه ملی هستند چراکه از تراکم و رشد روز افزون جمعیت، مهاجرت و تردد بالا و در مقابل ضعف در زیرساخت‌های مختلف رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه وضعیت امروز ما حاصل برنامه‌های گذشته است و به طور قطع فردای مارا نیز برنامه‌ریزی حال تعیین می‌کند، افزود: برخلاف محدودیت‌های مالی که در این استان وجود دارد ولی تحولات موثری با برنامه‌ریزی منسجم در جهت آموزش و پرورش استان حاصل شده و ریل گذاری خوبی صورت گرفته است.

استاندار البرز با اشاره به تبعات شیوع بیماری عالمگیر کرونا در جهان که همگان را دچار وحشت و غافلگیری کرد، گفت: یکی از آسیب‌های اساسی این بیماری در موضوع آموزش بوده است و راه اندازی سامانه شاد در کشور، جدا از اشکالاتی که دارد، اقدامی بسیار موثر و کارآمد بود.

وی افزود: میانگین سرانه آموزشی در کشور ۵.۱۸ است و در البرز ۳.۸۰ است که در سال ۹۶ این رقم ۳.۲۶ بوده و با تلاش‌هایی که در این مدت صورت گرفت موفق شدیم این عدد را افزایش دهیم.

شهبازی با بیان اینکه سالانه ۱۷ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی البرز افزوده می‌شود، عنوان کرد: به این معنا که سالی ۵۰۰ کلاس درس باید به مجموعه استان اضافه شود.

وی با بیان اینکه پایه بودجه‌ریزی استان از ابتدای تأسیس ضعیف بسته شده، گفت: در سال ۹۶ اعتبارات استانی و ملی البرز در حوزه آموزش و پرورش ۲۷ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۹ به ۱۷۰ میلیارد تومان رسید که تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان نیز تخصیص یافته است.

استاندار البرز افزود: با این افزایش اعتبارات موفق شدیم پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش که سالها رها شده و بلاتکلیف مانده بودند را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: اکنون ۸۰ پروژه فعال در این حوزه وجود دارد و تا مهرماه ۱۴۰۰ حدود ۶۳۰ کلاس درس آماده بهره‌برداری خواهد بود.

شهبازی افزود: در کمیسیون ماده ۵ استان برنامه‌ریزی کردیم که هیچ فضای آموزشی در استان تغییر کاربری داده نشود و تنها موضوع مورد درخواست آموزش و پرورش مبنی بر تعیین تکلیف مدارس غیردولتی مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین دستور رفع تصرف املاک آموزش و پرورش استان صادر شد و این املاک پس از سالها آزادسازی شده و در اختیار این اداره کل قرار گرفت.

استاندار البرز گفت: ۲ هزار تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت نیاز بود که همراهی لازم جهت تهیه آنها صورت گرفت.

وی افزود: جلسه شورای بانک ها برای رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان و اعطای تسهیلات به آنها در استان تشکیل شد.

شهبازی گفت: در خصوص دانشگاه فرهنگیان و توسعه آن مقرر شد که مدرسه همجوار آن به مکان دیگری منتقل شود و ۳ هکتار زمین به دانشگاه اعطا شود.

وی افزود: از وزیر درخواست می‌شود در خصوص تخصیص اعتبار برای استقلال آموزش و پرورش شهرستان‌های فردیس و چهارباغ را مورد عنایت ویژه قرار دهند.

استاندار البرز گفت: اتحاد و انسجام بسیار خوبی در البرز وجود دارد تا مسیر توسعه این استان هموار شود.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات