شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس کل دادگستری البرز خبر داد:

حمایت دستگاه قضا از فعالان اقتصادی در البرز

رئیس کل دادگستری البرز گفت: دستگاه قضا در استان البرز از فعالان اقتصادی به ویژه در مورد ارتباطات میان کارگر و کارفرما از جمله حوادث کار حمایت می کند.

به گزارش رمز گشا نیوز از کرج؛ حسین فاضلی هریکندی صبح امروز در  جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  که در سالن جلسات اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم‌ رهبری ما در جنگ اقتصادی و به تعبیری با ترورسیم اقتصادی مواجه هستیم و دشمنان از همه جبهه ها در حال حمله کردن به ما هستند. 

وی با اشاره به اینکه در جنگ نظامی رزمندگان به حمایت هایی  مادی و معنوی نیاز دارند، افزود: تمامی ظرفیت های کشور باید در خدمت فعالان اقتصادی برای تولید و اشتعال باشند‌.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه در  سیاست های گذشته دستگاه قضا در استان در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و سیاست های قوه قضاییه از تمامی ظرفیت ها در راستای رفع موانع تولید  و حمایت از سرمایه گذاران و تولید و اشتغال حرکت کرده و می کنند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا در استان البرز از فعالان اقتصادی بویژه در مورد ارتباطات میان کارگر و کارفرما از جمله حوادث کار حمایت می کند.

وی گفت:  در  حادثه های کاری برای کارگران که غیرعمد نیز است فعالان اقتصادی به مراجع قضایی مراجعه می کنند و تا زمانی که حکم پرونده برای آنها صادر شود به نوعی به دلیل مراجعاتی که دارند از کار باز می مانند که فعالان اقتصادی خواستار رسیدگی به این مورد را شده اند.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه در حال حاضر اقداماتی در استان در ارتباط با رسیدگی به پرونده های حادثه های کاری انجام شده است تا در کمترین زمان این موضوعات حل شود، گفت: مطالبات کارگران در خصوص پرداخت دیه است و می توان آن را بدون کمترین حضور کارفرما حل کرد.

وی در پایان سخنانش گفت: با نماینده پزشکی قانونی و یا بازرس اداره کار هماهنگ می کنیم  تا رسیدگی به پرونده فعالان اقتصادی در خصوص حوادث کار بدین صورت در البرز پیگیری شود که بدون کمترین حضور کارفرما در مراجع قضایی باشد و اگر این  موافقت با اجرای آن‌ در روزهای آتی بصورت پایلوت در کرج اجرایی شود در آینده نزدیک به دیگر واحدهای قضایی استان ارجاع داده می شود.

انتهی پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات