چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس اتاق بازرگانی البرز:

شهرک استارت آپ در البرز ایجاد می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به برطرف شدن مشکلات برای تشکیل نمایشگاه بین المللی از ایجاد شهرک استارت آپ در البرز خبر داد.

به گزارش رمز گشا نیوز از کرج؛ رحیم بنامولایی صبح امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز که در سالن جلسات اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار داشت: در یک سال گذشته در استان مشکلات مربوط به  تشکیل نمایشگاه بین المللی و ایجاد پایانه صادراتی حل شد ه است و قرار است شهرک استارت آپی در البرز ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه در تعامل صنعت و دانشگاه  قالب مهارت آموزی دنبال می شود، افزود: پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را مستقیم با بانک ها و کارخانه ها ارتباط می دهیم تا مشکل صنعت حل شود و به یک تعامل مشترک برسیم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه تلاش برای رونق تولید و رفع موانع تولید هستیم، عنوان کرد: حذف چهار صفر در شرایط حال سبب رشد اقتصادی منفی است و حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران کمتر شده و رکود تورمی نیز به وجود آمده است که با نگاهی کارشناسانه تر باید  در خصوص حذف چهار صفر از پول ملی تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه  کمیسیون اتاق بازرگانی البرز برای خدمت به دولت آمادگی لازم را دارد، گفت: در راستای اجرای ماده های ۳، ۴، ۵ و ۷  قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار در اتاق البرز بالغ بر ۲۳ انجمن و تشکل شناسایی شده است.

بنامولایی با بیان اینکه قانون حداکثر استفاده از تولید داخل را ابلغ کرده است، عنوان کرد: با نگاه تولید بدون کارخانه از ظرفیت های استارت آپ ها و کارآفرین ها استفاده می کنیم تا ظرفیت های خالی تولید  پر شود و برند سازی نیز انجام شود. 

وی با اشاره به اینکه  مرکز داوری در اتاق البرز فعال شده است، خاطر نشان کرد: از مقامات قضایی استان درخواست می کنیم تا رسیدگی به پرونده های بخش های اقتصادی در اتاق البرز انجام شود تا حرمت بخش خصوصی حفظ شود‌.

بنامولایی با اشاره به اینکه در طول ۳ تا ۴ سال گذشته بالغ بر ۴۰ هیات تجاری خارجی به البرز سفر کرده اند، گفت: البرز معین کشور لهستان بوده  و در حال حاضر معین کشور مالزی هستیم و  آمادگی داریم تا اقتصاد متکی به نفت را به اقتصاد غیر نفتی تبدیل کنیم و اقتصاد دولتی و خصولتی را به بخش خصوصی بیاوریم.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات