شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

زنگ انقلاب در مدارس البرز نواخته شد

همزمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، زنگ چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب با شعار «انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» در استان البرز نواخته شد.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ آیین متمرکز زنگ انقلاب صبح یکشنبه در دبیرستان شاهد ایثارگران آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با حضور «عزیزاله شهبازی» استاندار البرز و خانواده‌های معظم شهدا و سایر مسئولان استانی به صورت حضوری و در بسترشبکه شاد به صدا درآمد.

در این آیین که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، پرچم پرافتخار ایران به یاد امام و شهدا به اهتزاز در آمد.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز در این آیین گفت: نواختن زنگ انقلاب در مدارس نقش موثری در آشنایی نسل نو با حال و هوای روزهای پیروزی انقلاب اسلامی دارد.

«سالار قاسمی» افزود: گرامیداشت دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای مرور دستاوردها و آشنایی اقشار مختلف مردم و به خصوص نسل نوجوان و جوان با جایگاه جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف نظامی و علمی در جهان است.

وی بیان داشت: رژیم سلطنتی طاغوت در قبل از انقلاب، وابسته به دشمنان بود که پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) استقلال، آزادی و خوداتکایی را به کشور بازگرداند و زمینه رشد و  پیشرفت کشور را فراهم کرد.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اکنون به برکت انقلاب جزو کشورهای برتر جهان در زمینه رشد علمی و قدرتمند جهان است.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب دانش‌‍آموزان حتی یک مدال المپیاد را نتوانسته بودند به دست آورند درصورتی که اکنون جوانان کشور به برکت انقلاب اسلامی توانسته‌اند مدال‌های رنگارنگی را کسب کنند.

قاسمی اضافه کرد: جوانان کشور این دستاوردها را با رهبری و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در زمان جنگ، تحریم‌ و توطئه‌های مختلف دشمنان انقلاب اسلامی برای کشور به ارمغان آورده‌اند.

وی ادامه داد: بهترین روزهای زندگی ما روزهایی مانند ایام الله دهه فجر می‌باشد که یادآور رشادت‌های همه شهدا و کسانی است که در راه حفظ انقلاب تلاش کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: ما باید قدر انقلاب را بدانیم هر چند در حال حاضر مشکلات و سختی‌های زیادی داریم و شما با زحمات و سختی‌هایی که خانواده‌هایتان می‌کشند می‌توانید درس بخوانید و علم اندوزی کنید.

وی عنوان کرد: آرامش و امنیتی که امروز داریم به برکت انقلاب و خون شهدا شکل گرفته‌ است.

قاسمی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در بهمن ۵۷ حماسه ای خلق کرد، رژیم شاهنشاهی را درهم کوبید و انقلاب اسلامی را به وجود آورد اضافه کرد: امروز با امام شهدا عهد و پیمان می‌بندیم که راه ایشان را ادامه دهیم.
وی تاکید کرد: شهدا موجب ارتقا عزت و اقتدار ایران اسلامی درمنطقه به عنوان قدرت نظامی شدند و الگو قرار دادن زندگی شهدا بخصوص سردار سلیمانی می تواند درس بزرگی برای افراد مختلف جامعه باشد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات