پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

هیأت خبرگان بانکی استان البرز تشکیل شد

سیاست گذاری شفاف و تسهیل در امور بانکی مهمترین مؤلفه توسعه متوازن اقتصادی است

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: هیأت خبرگان بانکی و اقتصادی استان با سیاست‌گذاری شفاف و تسهیل در امور بانکی می‌تواند به عنوان مهمترین مؤلفه توسعه متوازن اقتصادی ایفای نقش کند.

به گزارش رمزگشانیوز ؛ «عزیزاله شهبازی» با بیان اینکه احکام «جهانگیر شاهمرادی»، «موسی اسلامیان» و «کبریایی زاده» به ترتیب به عنوان رئیس و اعضای هیأت خبرگان مورد وثوق بانکی و اقتصادی استان از سوی رئیس بانک مرکزی صادر شده است، اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف این هیأت ایجاد وحدت رویه در اقدامات بانک ها وفق مقررات است.

وی ادامه ‌داد: هماهنگی بین بانک‌ها امری است که می‌تواند به تسهیل در سرمایه‌گذاری مستمر و بدون مشکل برای بخش خصوصی منجر شود.

استاندار البرز با اشاره به اینکه گاهی در ارائه خدمات بانکی و اختصاص تسهیلات مختلف به صورت سلیقه‌ای عمل می‌شود، گفت: این موضوع در دستور کار هیأت خبرگان بانکی و اقتصادی استان قرار دارد تا با ایجاد هماهنگی لازم این مشکل نیز رفع شود.

شهبازی از برگزاری دو جلسه این هیأت خبر داد و یادآور شد: با توجه به اینکه دستور کار جلسات هیأت خبرگان مورد وثوق بانکی و اقتصادی استان منوط به موضوع پرونده هایی است که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید موفق به اخذ مصوبه نشده اند، دبیرخانه کارگروه تسهیل و بانک های عامل استان موظف به همکاری و تعامل در خصوص ارسال اطلاعات مورد نیاز به دبیرخانه هیأت خبرگان بانکی و اقتصادی هستند.

به گفته وی بانک‌ها می‌توانند به عامل محرک در توسعه متوازن اقتصادی تبدیل شوند و از همین‌رو نیاز است تا سیاستگذاری‌ صورت گرفته از سوی دولت در سطح استان با دقت اجرا و مورد پیگیری قرار گیرد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات