سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل آموزش و پرورش البرز: 

تا پایان سال عقب‌ماندگی آموزشی جبران شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به عقب‌ماندگی آموزش‌های کارگاهی و عملی گفت: باید تا پیش از اتمام سال این عقب ماندگی‌ها جبران شود.

به گزارش رمزگشانیوز ؛ «سالار قاسمی» در خصوص وضعیت فعالیت مدارس در استان البرز با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی جدید هیچگاه آموزش‌های حضوری الزامی نبوده است، اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تلاش شد با فراهم کردن بستر آموزش‌های مجازی در کنار عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس ارتباط مدرسه با دانش‌آموز قطع نشود.

وی با بیان اینکه با رعایت دقیق پروتکل‌ها در استان هیچگونه ابتلای دسته جمعی دانش‌آموزان به بیماری کرونا را در استان نداشتیم، افزود: در آموزش‌های حضوری علاوه بر آموزش‌های معمول هر ساله معلمان به صحبت در خصوص رفتارهایی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس منحوس را به دانش‌آموزان آموزش دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، بیان کرد: طبق رنگ بندی‌های شیوع این بیماری در کشور و با رعایت برخی اصول مدارس از ابتدای بهمن ماه آغاز اما همچنان حضور الزام نیست و دانش‌آموزان می‌توانند آموزش‌ها را در بستر شاد دریافت کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه در حال حاضر 600 مدرسه ابتدایی در استان فعال است و آموزش‌های حضوری ارائه می‌دهد، تصریح کرد: دانش آموزان پایه اول و دوم به صورت شیفتی و در هر نوبت حداکثر 10 نفر در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

وی با اشاره به برخی دروس کارگاهی و عملی دانش‌آموزان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش گفت: با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان قرمز و نارنجی بود، مدارس به طور کلی تعطیل و آموزش‌ها به صورت کاملاً مجازی برگزار می‌شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه آموزش‌های عملی و کارگاهی دانش آموزان با عقب ماندگی روبرو است، گفت: باید تلاش شود تا پیش از اتمام سال این عقب ماندگی‌ها مرتفع شود.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات