پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون وزیر بهداشت:

البرز در مقابله با کرونا موفق عمل کرده است

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مهمترین دستاورد البرز در روزهای اخیر این است که در برخی از روزها حتی یک مورد مرگ ناشی از کرونا نیز در این استان گزارش نشده است.

به گزارش رمزگشانیوز ؛  «ایرج حریرچی» با حضور در البرز در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که روز شنبه به ریاست رییس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: البرز در مقابله با کرونا بسیار موفق عمل کرده و این امر در 6 هفته اخیر نمود بیشتری نیز داشته و اقدامات خیلی خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پیش از این الگوی بیماری در البرز مشابه تهران بود و جای خرسندی دارد که استان البرز توانسته مسیر خود را از پایتخت جدا کند و میزان بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

حریرچی گفت: مهمترین دستاورد البرز در روزهای اخیر این است که در برخی از روزها حتی یک مورد مرگ ناشی از کرونا نیز در این استان گزارش نشده است.

وی افزود: برای این توفیق بزرگ که در راستای سلامت مردم است از مدیریت صحیح استاندار البرز و تلاش های رییس و مجموعه علوم پزشکی استان قدردانی می کنیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: همچنان نگران هستیم که کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی انگاری، موجبات شدت گرفتن بیماری را فراهم کند چراکه مواردی از ویروس جهش یافته در برخی نقاط دنیا مشاهده شده و باید نهایت تلاش خود را داشته باشیم که از ورود این ویروس جلوگیری کنیم.

وی گفت: مهمترین بسترهای نگرانی در کلانشهرهایی مانند تهران و کرج، حمل و نقل عمومی است چراکه امکانات و ظرفیت لازم در این راستا وجود ندارد.

حریرچی افزود: از مردم درخواست می‌شود که خروج از منزل را به حداقل برسانند متاسفانه ترددها در این برهه از سال نسبت به سال قبل تنها 5 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: جای خرسندی دارد که هیچ یک از استان‌های کشور در شرایط قرمز نیستند و 19 شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند ولی متاسفانه در برخی از استان ها خیزش جدیدی از بیماری دیده شده و در 2 استان تهران و اصفهان مواردی از رشد بیماری در افراد 7 تا 18 سال یافت شده است.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات