یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

در دهمین جلسه شورای معاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز مطرح شد؛

کاهش تصرف اراضی ملی با اجرای طرح کاداستر

دهمین جلسه شورای معاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با رعایت پروتکل های مقابله با بیماری کرونا در محل سالن جلسات اداره کل برگزار گردید.

به گزارش رمزگشانیوز در این جلسه عملکرد پروژه های سال 99 از محل صندوق توسعه ملی و سایر طرح ها بررسی  و همچنین پیشرفت فیزیکی پروژه های سال جاری نیز تبیین شد. 

حامد فرضی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز،  گفت: با توجه به اهمیت طرح 9 در 99 که از طرف سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به ادارات کل ابلاغ شده، یکی از موضوعاتی که در استان البرز و مجموعه منابع طبیعی در همین راستا در حال پیگیری دقیق و مستمر و اقدامات عملیاتی می باشد، موضوع کاداستر است.

ایشان طرح کاداستر را عاملی مهم و موفق در پیشگیری از دست اندازی به عرصه های ملی و انفال دانست و اظهارنمود: اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ برای اراضی ملی و دولتی موجب کاهش شدید هرگونه سوء استفاده و تصرف و تعرض به این اراضی خواهد شد که بر همین اساس اجرای این طرح و به سرانجام رساندن آن یکی از اولویت های مجموعه منابع طبیعی استان البرز می باشد که در این راستا اقدامات شایسته  و درخور توجهی نیز با تعامل سازنده با اداره کل ثبت اسناد استان صورت گرفته است که این تعامل و همکاری دو طرفه همچنان در حال انجام است.

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ادامه به تسریع در روند پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری تاکید کرد و اجرای  موفقیت آمیز اینگونه پروژه ها را گامی موثر در تحقق شعار سال که همان «جهش تولید» می باشد، برشمرد.

فرضی سپس به وضعیت اداری همکاران اشاره کرد و افزود: بزرگترین پتانسیل مجموعه ، نیروی انسانی آن است که از این حیث ،وضعیت همکاران مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری البرز را خوب توصیف کرد و عنوان نمود با پیگیری های مستمر، خوشبختانه  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز از ادارات کلی است که از نظر ساماندهی اداری نیروها هیچ مشکلی ندارد.

در ادامه ی این جلسه هر یک از معاونین اداره کل در خصوص برنامه ها، اعتبارات و اقدامات حوزه خود از محل صندوق توسعه ملی سالجاری به تشریح و بیان مسائل و توضیحات پرداخته و گزارشات خود در زمینه فعالیت های ۹ گانه ی طرح 9 در 99 سازمان جنگل ها را ارائه نمودند.    

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در پایان از زحمات ارزشمند همکاران مسئول در اداره کل و شهرستانها در اجرای پروژه های مختلف اداره‌ کل قدردانی نمود.

طرح 9 در 99  ابلاغی از طرف سازمان جنگل ها شامل اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی، ارتقای پوشش حفاظتی، مدیریت و بهره برداری از مراتع، تعیین تکلیف مدیریت پارک های جنگلی، تشخیص، تعیین حدود و آگهی ذخیره گاه های جنگلی، توسعه زراعت چوب، اخذ حقوق دولتی، توسعه دولت الکترونیک و توسعه و تقویت صندوق های منابع طبیعی است که در جلسات  شورای معاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز مورد بررسی قرار می گیرد و هر یک از اعضا به ارائه گزارش موضوعات مذکور می پردازند.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات