یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 مدیرجهاد کشاورزی کرج :

اجازه تفکیک اراضی کشاورزی ماهدشت را نمی دهیم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: جهاد کشاورزی در حفاظت از اراضی کشاورزی و باغات و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز عزم جدی دارد و اجازه تفکیک اراضی کشاورزی مرغوب ماهدشت را به سودجویان نمی دهیم.

به گزارش رمزگشانیوز «اسماعیل صارمی» با بیان اینکه برای حصول نتایج مورد انتظار در مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و مقابله با زمین خواران باید تمام نهادها و دستگاه‌های دخیل در این حوزه مشارکت جدی داشته باشند، افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان کرج یک معضل جدی است.

وی اظهار داشت: در راستای حفاظت از بستر تولید غذا، امروز ۱۵ هکتار از اراضی یکپارچه کشاورزی ماهدشت که دستخوش تفکیک شده بود با حضور به موقع نیروهای خدوم جهاد و دستور مقام قضایی آزاد سازی شد.

صارمی با اشاره به آزادسازی اراضی کشاورزی ماهدشت، خیابان جم و کوچه طراوت شهرستان گفت: در این عملیات که در اجرای تبصره ۲ ماده ۲۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی انجام شد، ۳۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز از قبیل دیوارکشی، فوندانسیون، بنا، استخر، محوطه سازی و دپوی مصالح تخریب شد.

وی افزود: حفاظت از حریم اراضی کشاورزی  مهمترین گام در راستای تولید غذا، عدم وابستگی به واردات و نیز  حمایت از مردم در خصوص پیشگیری از به دام افتادن و متضرر شدن ایشان است.

او هشدار داد: با کسانی که به منظور کسب درآمد بیشتر اقدام به دیوارکشی یا ساخت باغ ویلا می کنند به شدت برخورد می کنیم و از شهروندان کرج نیز درخواست کرد از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی، این مدیریت را در حفظ و حراست از باغات و اراضی زراعی همراهی کنند و مراتب هرگونه تخلف در این حوزه را به سرعت به اطلاع تلاشگران جهاد کشاورزی برسانند.

انتهای پیام. 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات