جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 بروز اغتشاش در حاشیه نشست کنگره آمریکا

ورود طرفداران ترامپ به کنگره و شلیک گاز اشک‌آور

منابع خبری از بسته شدن ساختمان کنگره آمریکا در پی هجوم طرفداران ترامپ به داخل کنگره هنگام برگزاری نشست تائید پیروزی بایدن در انتخابات خبر دادند.

به گزارش رمزگشانیوز از صداوسیما؛ جلسه شمارش آرای الکترال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صحن کنگره و تائید احتمالی پیروزی جو بایدن بر دونالد ترامپ در انتخابات به آشوب کشیده شد و طرفداران خشمگین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا توانستند وارد ساختمان کنگره شوند و با پلیس و نیرو‌های امنیتی درگیر شدند که در پی آن، جلسه کنگره تعلیق شد و اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا مجبور به تخلیه ساختمان کنگره شدند.
 
روایت خبرنگار صداو سیما در نیویورک از درگیری در ساختمان کنگره آمریکا
با این که از ساعت ۱۸ در واشنگتن، حکومت نظامی اعلام شده است، اما شماری از معترضان وارد کنگره شدند. با ورود معترضان به ساختمان کنگره درگیری میان طرفداران ترامپ و نیرو‌های امنیتی آغاز شد. پلیس برای متفرق کردن معترضان، گاز اشک آور به سمت آنان پرتاب کرد.

با پرتاب گاز اشک آور، دود همه جا را فرا گرفته و ساختمان کنگره در تسخیر معترضان به تقلب انتخاباتی آمریکا در آمده است. برخی منابع خبری از تیراندازی داخل کنگره خبر می‌دهند. پلیس اعلام کرد برخی از مهاجمان، اسپری فلفل و اشیای تیز به همراه دارند.

وضع یکی از زخمی‌های ناآرامی‌ها در کنگره وخیم گزارش شد
به گزارش حساب توئیتری سپکتاتور ایندکس، یک زن که در جریان ناآرامی‌های کنگره آمریکا زخمی شد، به علت خونریزی شدید و با وضعیتی وخیم به بیرون از ساختمان کنگره منتقل شد.

 
یک نفر در کنگره هدف تیراندازی قرار گرفت
به گزارش حساب توئیتری سپکتاتور ایندکس، گزارش‌ها حاکی از آن است که یک نفر در ساختمان کنگره هدف گلوله قرار گرفت.
خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از عضو کنگره آمریکا اعلام کرد پلیس داخل مجلس نمایندگان برای حفاظت از قانونگذاران، اسلحه کشیده است.
 
نیرو‌های حفاظت کنگره، اسلحه به دست پشت در ورودی صحن کنگره
ورود طرفداران ترامپ به کنگره و شلیک گاز اشک‌آور
 
سی ان ان: وضعیت کنگره از کنترل خارج شده است
خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد وضعیت در کنگره آمریکا از کنترل خارج شده است. (مشروح خبر)
 
حمله معترضان به دفتر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان
شماری از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که وارد کنگره این کشور شده اند، به دفتر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان این کشور هجوم آوردند.
ورود طرفداران ترامپ به کنگره و شلیک گاز اشک‌آور
 
حضور معترضان در سنای آمریکا

به گزارش حساب توئیتری سپکتاتور ایندکس، یکی از معترضان به نتیجه انتخابات آمریکا با رساندن خود به جایگاه رئیس سنا فریاد زد، ترامپ برنده انتخابات شد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: پلیس کنگره آمریکا به اعضای مجلس نمایندگان گفته است ماسک گاز را از زیر صندلی خود را بردارند و آماده باشند که از آن استفاده کنند.
خبرگزاری رویترز به نقل از سی ان ان از شلیک گاز اشک آور در کنگره آمریکا در بحبوحه اعتراضات حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور خبر داد.


شبکه تلویزیونی المیادین نیز به نقل از خبرگزاری رویترز از بسته شدن ساختمان کنگره در پی تجمع طرفداران ترامپ در خارج از آن هنگام برگزاری نشست تایید پیروزی بایدن خبر داد.
همچنین، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: رسانه‌های آمریکایی از زخمی شدن شماری از نیرو‌های پلیس در جریان تلاش طرفداران ترامپ برای یورش به مقر کنگره خبر دادند.
 
کشف یک بمب در مقر حزب جمهوری خواه آمریکا
به گزارش خبرگزاری رویترز، خبرنگار نیویورک تایمز در توئیتر از کشف یک بمب در مقر حزب جمهوری خواه و منفجر کردن آن به شکل ایمن خبر داد.
 
ترامپ هوادرانش را به آرامش فراخواند
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پس از تشدید خشونت‌ها در کنگره آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: من از همه در کنگره آمریکا می‌خواهم آرامش خود را حفظ کنند. خشونت نه! به یاد داشته باشید، ما حزب نظم و قانون هستیم. به قانون و مردان و زنان بزرگ آبی‌پوش ما (نیرو‌های پلیس) احترام بگذارید. متشکرم.

پنتاگون درخواست مقامات واشنگتن برای استقرار گارد ملی را رد کرد
خبرگزاری رویترز به نقل از خبرنگار واشنگتن پست در توییتر گزارش داد وزارت دفاع آمریکا درخواست مقامات واشنگتن دی سی را برای اعزام نیرو‌های گارد ملی به کنگره این کشور رد کرده است.
 
نانسی پلوسی، دخالت نیرو‌های گارد ملی را خواستار شد
شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، دخالت نیرو‌های گارد ملی را برای بیرون راندن تظاهرکنندگان از کنگره خواستار شد.
 
سناتور رامنی اعلام کرد ترامپ باعث شورش شده است
خبرگزاری رویترز گزارش داد: خبرنگار نیویورک تایمز در توییتر به نقل از میت رامنی سناتور جمهوریخواه آمریکایی اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور "این شورش" را به راه انداخته است.
 
شهردار واشنگتن دستور منع آمد و شد صادر کرد
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: شهردار واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا دستور منع آمد و شد را از ساعت شش عصر به وقت محلی صادر کرد.
 
مایک پنس به مکان امنی منتقل شده است
خبرگزاری رویترز به نقل از ان بی سی نیوز گزارش داد مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا و سناتور چاک گرسلی رئیس موقت سنای این کشور به مکان امنی منتقل شده اند.
 
پنس مجبور به خروج از سنا شد
خبرگزاری رویترز به نقل از خبرنگاران در کنگره آمریکا اعلام کرد مایک پنس معاون رئیس جمهور این کشور صحن سنا را ترک کرده است.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات