یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایزدبین:

اختیارات شوراها در وضع عوارض محلی کاهش یافته است

رئیس شورای اسلامی استان البرز گفت: اکنون شاهد کاهش حدود اختیارات شوراهای اسلامی شهر هستیم و نمونه بارز این امر کاهش اختیارات در بحث وضع عوارض محلی است.

به گزارش رمزگشانیوز «نادر ایزدبین» بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه رسمی شورای استان البرز و شهرستان کرج که با حضور رئیس شورای عالی استان‌ها در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهار کرد: نگرانی‌های جدی در حوزه شوراها به تازگی پیش آمده و به نظر می‌رسد به تدریج از عملکرد شوراها کاسته می‌شود.

وی بیان کرد: اکنون شاهد کاهش حدود اختیارات شوراهای اسلامی شهر هستیم و نمونه بارز این امر کاهش اختیارات در بحث وضع عوارض محلی است.

رئیس شورای اسلامی استان البرز ادامه داد: یکی از دل‌نگرانی‌های بسیار جدی در البرز و سایر استان‌ها برای اعضای شوراهای شهر و روستا این است که اقدامات مؤثری که انجام شده با مباحثی مانند ارزش افزوده و کاهش اختیارات شوراها در وضع عوارض محلی بی‌نتیجه بماند.

وی تصریح کرد: به طور کلی یکی از اختیاراتی که شوراها داشتند انتخاب شهردار و بحث وضع عوارض محلی بود و در مابقی مسائل نمی‌توانستند ورود جدی داشته باشند.

ایزدبین در پایان متذکر شد: بر این اساس از ریاست شورای عالی استان‌ها خواهشمندیم در زمینه مسائل یاد شده و بحث‌های یکپارچگی مدیریت شهری، رایزنی‌ها لازم با مجلس و سایر نهادها صورت گیرد تا مشکلات این حوزه رفع شود.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات