پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

 در راستای حمایت از خانواده های نیازمند زندانی صورت گرفت:

اهدا ۶۳ دستگاه گوشی همراه هوشمند به فرزندان زندانیان استان البرز

به منظور کمک به ادامه تحصیل فرزندان دانش آموز زندانیان استان البرز تعداد ۶۳ دستگاه گوشی همراه هوشمند با کمک و همت خیرین، انجمن های حمایت از زندانیان استان ، مرکز نیکوکاری شهدای زندان های البرز و اداره خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج اداره کل زندان های استان البرز به این خانواده ها اهدا شد.

به گزارش رمزگشانیوز مدیر کل زندان‌های استان البرز با اعلام خبر فوق افزود: تحصیل فرزندان مددجویان یکی از دغدغه‌ها و اولویتهای ما است، هیچ فرزند زندانی نباید به خاطر مسائل مالی از تحصیل باز بماند چرا که ترک تحصیل آسیب‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت

«اسماعیل جمیاری» ادامه داد: خوشبختانه در مرحله نخست با کمک خیرین و پیگیری‌های مسئولان تعداد ۳۰ دستگاه تلفن همراه به منظور تحصیل فرزندان زندانی در سامانه شاد به خانواده های زندانیان فردیس تحویل شد و در مرحله دوم تعداد ۳۳ دستگاه دیگر تا آخر هفته به دیگر خانواده‌های نیازمند زندانی در استان اهدا می‌شود که این تعدادِ ۶۳ دستگاه گوشی برابر با سن مبارک شهید ارجمند حاج قاسم سلیمانی در نظر گرفته شده است تا در ایام شهادت آن سردار رشید اسلام یاد و خاطره ایشان را بیش از پیش زنده نگاه داریم.
 
وی ضمن تشکر از همه خیرینی که همواره در کمک به خانواده زندانیان و همچنین آزادسازی زندانیان بدهکار مالی حضور مؤثر داشته‌اند، گفت: زمانی که زندانی پا به داخل زندان می گذارد تنها آزادی او سلب می‌شود اما حقوق شهروندی او محفوظ است و ما صرف نظر از میزان حبس و نوع جرم وظیفه داریم تا علاوه بر تامین نیازهای فیزیولوژیکی و روانی زندانیان، آنان را برای بازگشت سعادتمندانه به جامعه با برگزاری انواع کلاسها و برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، آموزشی، حرفه آموزی و... آماده کنیم.

مدیر کل زندان‌های استان البرز با اشاره به حمایت از خانواده زندانیان گفت: حمایت و سرکشی از خانواده ‌ای آنان از اولویت‌های مهم سازمان زندان هاست. غفلت از این قشر آسیب پذیر منجر به بالا رفتن آمار طلاق، ترک تحصیل فرزندان و روی آوردن اعضای خانواده به مشاغل کاذب و تکدی گری و نهایتاً تکرار چرخه جرم می‌شود اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نظام زندانبانی کشور بر مبنای رأفت اسلامی پایه گذاری شده است و این دیدگاه باعث می‌شود تا در کنار اعمال مجازات به منظور تنبیه متهم به دنبال حل مشکلات او و خانواده اش باشیم و آنها را رها نکنیم تا زمینه بازگشت زندانی به آغوش گرم خانواده و جامعه فراهم شود. البته انتظار داریم تا جامعه پس از آزادی زندانی پذیرای او باشند و انگ و برچسب زندانی را از پیشانی او پاک کنند و دیگر به چشم گناهکار و مجرم به او نگاه نشود تا زمینه باز اجتماعی شدن و احساس شخصیت و پاک زیستن در او پدید آید.
 
مدیر کل زندان‌های استان در پایان با قدردانی از مسئولان قضایی استان و شهرستان ها از همکاری و همراهی خوب دکتر ناصر خاکی دادستان عمومی و انقلاب فردیس تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات