یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

مکان یابی نماد شهر کرج در بافت بومی انجام شود

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: مکان یابی نماد شهر در بافت بومی کلانشهر کرج انجام شود و حتی الامکان از عناصر حاشیه ای و خارج شهر در مکان یابی نماد فاصله بگیریم.

به گزارش رمزگشانیوز «سارا دشت گرد» در کمیسیون معماری و شهرسازی و بافت‌های فرسوده به جانمایی نماد شهر کرج اشاره کرد و اظهار داشت: می توان از طریق مشورت با ساکنان بومی محلات جهانشهر و کلاک تبارشناسی انجام شود تا مکان‌های تاریخی شاخص شهر که میراث ارزشمند تاریخی، فرهنگی، کالبدی و... گذشتگان است شناسایی شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: با بهسازی و نوسازی بافت‌های قدیمی شهر، چرخه فعالیت زنده و پویا شکل گیرد و طراحی بدنه و مسیرها به نوعی هدایت شوند تا از آن مکان‌ها بازدید شود و حس تعلق و هویت مکان ایجاد شود.

دشت گرد تصریح کرد: میدان نقش جهان اصفهان مجموعه ای از رویدادهاست و ما در کرج نمونه‌های زیادی از این قبیل مکان‌ها را داریم و نیازی به نماد سازی نیست و تنها با برداشت میدانی از مکان‌های خاطره انگیز و مکان‌هایی که برای مردم اهمیت ویژه ای دارد از جمله پارک تنیس و میدان جمهوری و مجموعه ای از رویدادهای خاطره ساز این منطقه از شهر می توان محوری پیاده برای رسیدن به این مکان‌ها را مورد مطالعه قرار داد.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر کرج، احیاء محلات سنتی، بازآفرینی مبتنی بر رویکرد محرک توسعه در جهت بازگرداندن جنب و جوش، حس زندگی و شوق و اشتیاقی دوباره به این بافت‌های با هویت و خاطره انگیز بسیار با ارزش است.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات