یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس پلیس آگاهی البرز خبر داد:

 خرید فرش های نفیس با چک های جعلی

 رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: افرادی که با چک های جعلی اقدام به خرید فرش و تابلو فرش های نفیس از تعدادی مغازه فرش فروشی در قم کرده بودند با همکاری پلیس آگاهی استان قم و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز در کرج دستگیر شدند .

به گزارش رمزگشانیوز سرهنگ «محمد نادربیگی» با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت یک فقره نیابت قضائی از استان قم مبنی بر کلاهبرداری از مغازه های فرش فروشی این شهر پیگیری موضوع و شناسایی افراد کلاهبردار در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی در خصوص جزئیات کلاهبرداری های صورت گرفته اظهار داشت: افرادی در پوشش خریدار فرش و تابلو فرش های نفیس به مغازه های فرش فروشی در سطح شهر قم مراجعه و اقدام به خرید تعداد زیادی فرش و تابلو فرش نفیس و ابریشمی با ارائه چک های تقلبی می کردند.

رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: تحقیقات اولیه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی قم در حال انجام بود که بنا به اظهارات تعدادی از شکات که متوجه شده بودند فرش های سرقتی آن ها در سایت خرید و فروش کالا برای فروش عرضه شده است با هماهنگی های انجام شده با فروشنده قرار گذاشته شد و خریدار برای تحویل فرش ها آدرس مکانی در شهر کرج را داد.

وی افزود: بلافاصله پلیس آگاهی استان البرز با دریافت نیابت قضائی تحقیقات را در این خصوص آغاز و با بررسی سایت های خرید و فروش کالا و بر اساس  اظهارات مال باختگان و با انجام اقدامات گسترده پلیسی سرنخی از متهمان را در منطقه "رجایی شهر" کشف کردند .

سرهنگ نادربیگی خاطرنشان کرد: کارآگاهان به محل مورد نظر اعزام و پس از چندین ساعت تحت نظر قرار دادن مخفیگاه متهمان،در یک عملیات غافلگیرانه 3 نفراز آن ها را دستگیر و دربازرسی از محل 8 تخته فرش ابریشمی کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر خرید 800 تخته فرش و تابلو فرش نفیس با استفاده از چک های جعلی اذعان داشتند که فرش ها را برای فروش در سایت های رسمی خرید و فروش کالا گذاشته که تعدادی از آن ها در شهر قم نگهداری می شود و تعدادی را نیز به تهران منتقل و در داخل یک انباری مخفی کرده‌اند.

 رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان این که بر اساس نظر کارشناسان ارزش اموال سرقتی 215 میلیارد ریال برآورد شده است گفت : متهمان برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی استان قم منتقل شدند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات