پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

 سارقان تجهیزات داخل خودرو در کرج به دام افتادند

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری 2 سارق و یک مالخر که اقدام به 250 فقره سرقت تجهیزات داخل خودرو در مناطق مختلف کرج کرده بودند، خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز سردار «عباسعلی محمدیان»  با اعلام این خبر بیان داشت: در پی ارجاع پرونده‌های سرقت خودرو و داخل خودرو در سطح شهرکرج به پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و اقدامات گسترده پلیسی یک زن و مرد که سابقه سرقت داشتند را شناسایی و با مراقبت‌های شبانه‌روزی، نامبردگان را در یک عملیات غافلگیرانه در منطقه غرب کرج دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته لب به اعتراف گشوده و اذعان داشتند که با تشکیل یک باند 2 نفره تا کنون اقدام به 250 فقره سرقت داخل خودرو در مناطق مختلف کرج کرده و اموال مسروقه را به یک مالخر فروخته‌اند.

وی با بیان این که ارزش اموال مسروقه بر اساس برآوردهای اولیه یک میلیارد و 500 میلیون ریال تخمین زده شد، اظهار داشت: با اقدامات به عمل آمده و شناسایی محل‌های سرقت تا کنون 70 نفر از شکات شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر آن‌ها ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در ادامه کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی و نامحسوس محل اختفای مالخر، را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی ضبط و چراغ خودرو کشف و به همراه متهمان دستگیر شده به دادسرا اعزام و با صدور قرار وثیقه مناسب روانه زندان کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز در خاتمه خاطرنشان کرد: گزارش سرقت‌های داخل خودرو در پلیس آگاهی حاکی از آن است که عدم تجهیز خودروها به لوازم ایمنی، بی احتیاطی نظیر بازگذاشتن در و شیشه خودرو، تحریک سارقان با قرار دادن وسایل بر روی صندلی خودرو و رها کردن خودرو در محل‌های نا امن از عوامل موثر در سرقت است و برای جلوگیری از این گونه سرقت‌ها ضروری است تا خودرو خود را به لوازم ایمنی نظیر سوئیچ مخفی، قفل سوئیچی، دزدگیرو قفل پدال مجهز کنند و در توقف‌های کوتاه مدت و حتی چند ثانیه ای هنگام ترک خودرو، سوئیچ را برداشته و خودرو را خاموش کنند، تا از سرقت خودرو آن‌ها جلوگیری شود.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات