شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز

در سال جاری 24 هزار هکتار از اراضی استان در بخش کشاورزی تعیین  و تکلیف می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در سال جاری 24 هزار هکتار از اراضی استان در بخش کشاورزی تعیین و تکلیف می شود.

سید مجید موسوی در گفت وگو با خبرنگار  رمزگشا   نیوز از کرج،اظهار داشت: درسال 98 حدود 100 هکتار از اراضی شیبدار استان در شهرستانهای طالقان و کرج(بخش آسارا) تحت عملیات توسعه باغات در اراضی شیبدار قرار می گیرد.

وی در خصوص توسعه باغات در اراضی شیبدار افزود: در سال 98 حدود 100 هکتار از اراضی شیبدار استان در شهرستانهای طالقان و کرج(بخش آسارا) تحت عملیات توسعه باغات در اراضی شیبدار قرار می گیرد که هم منجر به افزایش تولیدات باغی استان می شود و هم گامی موثر در حفاظت خاک در اراضی شیبدار است.

موسوی گفت: به منظور رفع تداخلات اراضی و حل و فصل و تعیین و تکلیف اراضی مورد مناقشه مالکین و منابع طبیعی ،ستاد رفع تداخلات در استان تشکیل و با بررسی همه جانبه و اقدامات فنی و حقوقی از سال 95 تاکنون 56000 هکتار از اراضی تعیین تکلیف گردیده اند  و در سال 98 نیز 24000 هکتار از اراضی استان تعیین  و تکلیف خواهند شد.

همچنیندر سال 98 عملیات کاداستر اراضی کشاورزی به منظور حدنگاری و آمایش اراضی کشاورزی با جدیت دنبال می گردد.اجرای این عملیات علاوه بر آنکه اطلاعات ذیقیمتی در اختیار برنامه ریزان بخش کشاورزی قرار می دهد، با همراهی ثبت اسناد استان گامی در جهت سند دار کردن اراضی کشاورزی محسوب می گردد. سطح اجرای کاداستر در سالجاری 15000 هکتار مربوط به شهرستان طالقان است که با اجرای آن 63 هزار هکتار از اراضی استان حد نگاری شده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات