پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

امام جمعه کرج :

مجازات عاملان شهادت شهید فخری زاده خواسته به حق مردم است

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به توطئه های تمام نشدنی استکبار جهانی گفت: مجازات عاملان شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده خواسته به حق مردم از مسوولان است .

به گزارش رمزگشانیوز آیت الله سید «محمد مهدی حسینی همدانی» در خطبه مکتوب این هفته شهرستان کرج با تسلیت دوباره  شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده، افزود: مقام معظم رهبری در پیام تسلیت شان به مناسبت شهادت شهید فخرزاده با صراحت بر مجازات آمران و عاملان شهادت تاکید کردند و این خواسته حقی است که مردم از مسوولان دارند.

وی اضافه کرد: وقتی دشمن، دانشمند دفاعی ما را به شهادت می‌رساند ما در مقام دفاع هم که شده باید قاطعانه و روش بازدارندگی اقدام داشته باشیمتا هم مردم و هم دانشمندان دیگر را خوشحال و به آینده امیدوار کنیم.

امام جمعه کرج با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیان داشت: با قوی شدن می‌توان جلوی دشمن ایستاد و مشکلات کشور را حل کرد و از ارزش‌ها دفاع کرد، نه با مذاکره که بعضی‌ها به هر قیمتی شده می‌خواهند عزت سوزی کنند؛ باید بار دیگر به توصیه‏ های مکرر و موردی که رهبر معظم انقلاب به مسوولان و همه مردم و دلسوزان انقلاب داده‌اند توجه دهم که از اعتماد و خوش‏بینی به دشمن و فریب او فاصله بگیرند و ساده‏ لوح نباشند که گمان  کنند دشمن از دشمنی دست برداشته است.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: جا دارد از مجلس تشکر کنم که به ‌فوریت جبهه مقابل را به چالش کشید و با تصویب ۲ فوریتی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و تائید شورای نگهبان که بندهای مفید و حساب‌شده در آن گنجانده‌شده، پیام‌های روشنی را به دشمنان خارجی و غربگرایان داخلی در مورد توان علمی کشور، اقتدار و قدرت بازدارندگی فعال که اقدام نابخردانه دیگری نداشته باشند، منتقل کرد.

وی ادامه داد: البته در این فقره هم چهره‌های نفاق و نفوذ با بیان مطالب سخیف و بی ‌ارزش در مقابله با این طرح بیشتر و بهتر روشن شد. دشمن ملت ایران روشن است که باید دشمنی کند اما چرا عده‌ای بدبخت در داخل کشور با پز روشنفکری و بیان مطالب بی‌اساس، در زمین بیگانه بازی می‌کنند و بدتر وقتی بود که بعضی‌ها به گمان اینکه اقرار به هسته‌ای بودن این شهید در روندی که در دیپلماسی در پیش‌گرفته‌اند خللی وارد می‌کند؛ سعی کردند هویت هسته‌ای این دانشمند بزرگوار را مخفی نگه‌دارند؛غافل از اینکه انکار چیزی که هست، حکایت از مخفی‌کاری دارد .

آیت الله حسینی همدانی گفت: این گونه گفتارها، دشمن را بر باطل خودش که می‌گوید صنعت هسته‌ای ایران با صنعت نظامی او ارتباط دارد را محکم‌تر می‌کند و این به ضرر نظام است و بعد هم بابیان روایت‌های مختلف در فضای مجازی ، حقیقی و ضریبی که رسانه‌های غربی به مساله  دادند جریانی را به راه انداختند که ایران در مقابله با این جنایت اقدامی نداشته باشد و خویشتنداری کند.

وی یاد آورشد: چرا نباید در مقابل تروریست اقدام بازدارنده‌ای نداشت، بعضی کشورهای اروپایی هم که موضع گرفتند، نگفتند که این اقدام  تروریستی بوده فقط توصیه به خویشتنداری کردند، چون اعتقاد آنان این است هر جنایتی که در مسیر تحکیم منافع غرب باشد، ترور نیست.

امام جمعه کرج بیان داشت: اصرار دارند  به «اف ای تی اف» و کنوانسیون «سی اف تی» بپیوندیم و عده‌ای هم در داخل همین را تکرار می‌کنند.

تهاجم فرهنگی مهم‌ترین روش مقابله دشمن با نظام اسلامی

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به  ۱۹ آذر روز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه  فرهنگ، فرهنگ عمومی، مهندسی فرهنگی، قرارگاه فرهنگی  نیز گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب نقشه مهندسی فرهنگی کشور است که این وظیفه را به عهده شورای عالی قرار دادند تا به‌عنوان سند بالادستی مسیر حرکتی فرهنگی کشور را به تصویر بکشد.

امام جمعه کرج اظهار داشت: بنابراین جایگاه این شورا ویژه است چرا که رهبر معظم انقلاب درباره شورای عالی فرمودند« باور کنید که شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه مرکزی فرهنگی کشور است؛ باور کنید که اینجا فرماندهی مسایل عمده ‏ی فرهنگی کشور و سیاست‏گذاری کشور را بر عهده دارد.»

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت این جایگاه وظیفه او را چنین تبیین می‌کنندکه وظیفه قرارگاه اصلی، سیاستگذاری راهبردی، هدایت دستگاه ‏ها، مراکز تاثیرگذار و بخش اجرایی فرهنگی است.

آیت الله حسینی همدانی یاد آورشد:  پس از دوران دفاع مقدس تهاجم فرهنگی دشمن مهم‌ترین روش او برای مقابله با نظام اسلامی شد. یعنی مثل جنگ سخت برای ما، میدان جنگی که از جنس نرم بود و درزمینه  ضربه زدن به فکر و اندیشه و فرهنگ و باور عملیات می‌کرد به وجود آورد بنابراین تعابیری که رهبر معظم انقلاب در مقابله با این صحنه دفاع و حمله بیان فرمودند تعابیر جنگی است؛ مثل تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، قرارگاه فرهنگی، جبهه فرهنگی، افسران جنگ نرم، فرماندهان جنگ نرم  و شورای عالی انقلاب فرهنگی را هم به‌عنوان قرارگاه مرکزی و اصلی فرهنگی کشور معرفی کرده‌اند که یکی از وظایف شورای عالی متوجه فرهنگ عمومی و مسایل متنوع آن است.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: تعریف فرهنگ عمومیِ است از مجموعه منسجم و نظام‏ یافته‏ ای از اهداف، ارزش‌ها، عقاید، باورها، رسوم و هنجارهای مردم متعلق به یک جامعه بزرگ، قوم یا ملت. پس فرهنگ عمومی، همه فعالیت‌های‏ مبتنی بر اندیشه‌ها و عادت‌ها که موردنیاز بشر است را با توجه به جوامع و اختلافی که در تاریخ و سیاست و اقتصاد و مذهب و رفتار عمومی دارند شکل می‏ دهد.

آیت الله حسینی همدانی گفت: بنابراین فرهنگ عمومی دارای ۲ جهت «عینی» و «اعتباری» دارد که ‏باید هر دو را مدنظر داشت. رهبر معظم انقلاب این دو بعد را تبیین کرده‏ اندو فرمودندکه یک بخش آن ظاهری و بارز مانند شکل لباس و شکل معماری است که تاثیر خاصی بر روی ذهنیات، خلقیات، منش و تربیت افراد دارد و بخش دیگرش مربوط به امور نامحسوس مثل اخلاقیات فردی و اجتماعی مردم، وقت ‏شناسی، وجدان کاری، مهمان‏ دوستی و احترام به بزرگتر ها است.

وی افزود: پشتوانه فرهنگ عمومی به‌اجبار خود جامعه و تشکل‌های اجتماعی غیررسمی برمی‌گردد که آحاد جامعه شیوه رفتاری، عادات و رسوم  را می‌پذیرند و پایبندند و نسبت به آن حساسیت دارند. فرهنگ عمومی شامل همه حوزه‏ های زندگی اجتماعی، خانواده، حکومت، اقتصاد و آموزش‌وپرورش و امثال این‏ها می‌شود و محدود به حد خاصی نیست.

امام جمعه کرج یاد آورشد: آنچه مهم است و باید همه نسبت به آن حساس باشیم این است که دشمنان ما در تلاش هستند تا در باورهای اساسی ما که با آن‌ها زنده هستیم و دیگران را هم دعوت به زندگی شرافتمندانه می‌کنیم نفوذ کنند و از بین ببرند و در این راه هیچ مسامحه‌ای ندارند و هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهند و از همه ابزارها هم استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما نباید بی‌تفاوت و بی‌برنامه باشیم و کار را رها کنیم. مقام معظم رهبری فرمودند که رهاسازی فرهنگ به هیچ وجه جایز نیست. مدیریت فرهنگ یک کار بسیار لازم است و مدیریت هم باید بر مبنای شعارهای انقلاب و مبانی انقلاب باشد، یعنی مراقبت بشود آنچه اصل است، این است که مبانی انقلاب و مبانی استقلال کشور، امام و مانند این‏ها باید محفوظ باشد.

آیت الله حسینی همدانی یاد آورشد:  رهبر معظم انقلاب در بیان دیگری به‌عنوان مصون‌سازی جوانان قسمتی از وظیفه متولیان فرهنگی را مشخص فرمودندکه  ما ازلحاظ فرهنگی باید کشور را، ملّت را و جوانان را مصون‏ سازی کنیم و این برنامه‏ ریزی می‏ خواهد.

وی افزود: این هدف را اول  باید قبول کنیم و به آن اعتقاد پیدا کنیم، بعد که اعتقاد پیدا کردیم، برویم برنامه‏ ریزی کنیم برای این کار. این کاری نیست که همین‏ جوری به ما دست بدهد؛ با چند سخنرانی و نوشتن کتاب هم حاصل نمی‏ شود؛ این مصون‏ سازی فرهنگی کار لازم دارد، برنامه لازم دارد.

سجایای اخلاقی شهید دستغیب او را محبوب‌القلوب کرده بود

نماینده ولی فقیه دراستان البرز با اشاره به  ۲۰ آذرماه سالروز شهادت  آیت‏ الله سید عبدالحسین دستغیب  در سال 1360 گفت : این شهید والامقام پس از یک‌عمر خدمت به اسلام و مسلمین درحالی‌که برای برگزاری نماز جمعه عازم مصلی بود در بین راه به دست منافقین کوردل به شهادت رسید .

وی ادامه داد: شهید دستغیب تربیت ‌شده در مکتب اهل‌بیت (ع) و دارای فضایل و مناقب بسیاری بود که دوست و دشمن به آن‌ها اذعان داشت. عبادت و شب‌زنده‌داری، ارادت به خاندان عصمت و طهارت (ع)، خوش‌اخلاقی و خوش‌رویی، توکل بر خدا، کلام دل‌نشین، فروتنی، بردباری، ساده‏ زیستی، صفای باطن، صداقت و علاقه شدید به حضرت امام ره و همین علاقه او را با نهضت امام همگام کرد و مشغول فعالیت‌های انقلابی و پرده‌برداری از جنایات پهلوی شد. و چند نوبت به زندان افتاد و تبعید شد.

وی افزود: این شهید بزرگوار پیش از پیروزی انقلاب در قضیه جشن‌های فرهنگ و هنر شیراز مخالفت‌های صریح داشت؛ بنابراین  رژیم شاه به دستور اربابانش به‌وسیله آن جشن‌ها و نظیر آن قصد از بین بردن هویت دینی مردم را داشت، و امروز هم دشمنان اسلام و انقلاب در همان مسیر اما مدرن‌تر حرکت می‌کنند و در تلاش‌اند تا مردم از اسلام و ارزش‌های والای دینی فاصله بگیرند.

آیت الله حسینی همدانی یاد آورشد: به طور مثال با حمایت فرح پهلوی در ماه مبارک رمضان گروه نمایشی مجارستانی را آورده بودند که در خیابان‌های شیراز نمایشی که صحنه‌های مستهجن داشت را اجراء کنند. آش آنقدر شور شده بود که ساواک از آن به‌عنوان تهاجم فرهنگی نام برد و سفیر انگلیس هم اعتراض کرد.

وی گفت: سجایای اخلاقی شهید دستغیب او را محبوب‌القلوب کرده بود به طوریکه در یک نوبت که قصد دستگیری ایشان را داشتند، مردم ایشان را فراری داده خودشان مقاومت کردند جوری شد که ماموران شاه عده‏ای از زنان و کودکان را مورد ضرب و شتم قراردادند و درب و پنجره ‏های خانه‏ های مردم ‏بی ‏دفاع را شکستند و ۵۰۰ تن از ارادتمندان ایشان را هم بازداشت کردند؛  البته آن شهید والامقام  راضی به آزار مردم نشد و طی پیامی خودش را تسلیم کرد.

یکی از شاخص های انتخاب، روحیه جهادی است

نماینده ولی فقیه دراستان البرز در خطبه مکتوب این هفته خود به نکته استانی اشاره کرد و افزود:  در بیان شاخص‌های انتخاب افراد صالح؛ ازآنجاکه حل مشکلات شهری و رسیدگی به حقوق شهروندی در کشور به‌طور عام و در استان به‌طور خاص احتیاج به روحیه جهادی و مدیریت حزب‌اللهی دارد پس رصد دقیق کنید و افرادی را در نظر بگیرید که لیبرال، تکنوکرات و سکولار نباشند.

وی اظهار داشت: پیگیری رییس دستگاه قضا حضرت آیت‌الله رئیسی که به جد دنبال حل مسایل هستند و مشکلات و معضلات مربوط به استان که در سفر استانی مطرح‌شده بود را دنبال کردند قدردانی می شود و ما همچنان قاطعانه از مواضع قاطع ایشان در رفع و دفع فساد در همه زمینه‌ها به خصوص مبارزه با زمین‌خواری و کوه خواری و آسیب‌زنندگان به منابع طبیعی حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات