پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

 تا پایان آذرماه انجام می‌شود؛

پالایش متقاضیان مسکن ملی جدید هشتگرد

رییس اداره امور مسکن، مشارکت و اقدام ملی شرکت عمران شهر جدید هشتگرد اظهار داشت: تا پایان آذر پالایش متقاضیان مسکن ملی به اتمام خواهد رسید و متقاضیان واقعی در مسکن ملی باقی خواهند ماند.

به گزارش رمزگشانیوز «جعفر آقایی» گفت: طرح اقدام ملی مسکن با هدف ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار مختلف جامعه کلید خورد که سهم شهرهای جدید ۲۰۰ هزار واحد بود که برای شهر جدید هشتگرد ۲۱ هزار واحد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تاکنون ۲۵ هزار و ۷۰۱ نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند که ۱۵ هزار و ۷۰۸ نفر با توجه به اینکه واجد شرایط چهارگانه نبودند از سامانه حذف شدند و مابقی متقاضیان نیز در مرحله تکمیل مدارک و استعلام هستند.

رییس اداره امور مسکن، مشارکت و اقدام ملی شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و همه گیری ویروس کرونا به متقاضیان مسکن ملی تا پایان آذر فرصت داده شده تا افرادی که مدارک آنها تکمیل نشده و یا در مرحله پرداخت مبلغ اعلامی هستند، نسبت به تکمیل مراحل قانونی اهتمام ورزند و به عبارتی مدارکشان را تکمیل و یا آورده خود را واریز نمایند.

آقایی افزود: طبق شیوه‌نامه ابلاغی که به شهرهای جدید ارسال شده مبلغ واریز اولیه متقاضیان ۴۹ میلیون تومان بوده که ۴۰ میلیون تومان برای آغاز ساخت مسکن و ۹ میلیون تومان برای حدود ۱۵ درصد قیمت عرصه است.

وی گفت: واریزی‌های مسکن ملی در ۵ مرحله بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه‌ انجام و فعلا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان نیز مبلغ تسهیلات دریافتی بانک مسکن با سود ۱۸ درصد خواهد بود.

رییس اداره امور مسکن، مشارکت و اقدام ملی شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: بر اساس طرح‌هایی که در حال بررسی است طرح اقدام ملی مسکن در فازهای ۴ و ۷ بوده و متراژ واحدهای مسکن ملی بین ۶۵ الی ۱۰۰ مترخواهد بود که قیمت نهایی آن بر اساس موقعیت قطعه ، توپوگرافی زمین و طرح اجرایی پروژه پیش بینی شده است.

آقایی گفت: عملیات اجرایی شهر جدید هشتگرد در سال ۱۳۶۸ آغاز شده که مجموعه شرکت عمران از ابتدا اهتمام ویژه‌ای برای اجرای پروژه‌ها داشته و در زمان حاضر نیز تمام تلاش خود را برای تکمیل پروژه مسکن مهر و اجرای مناسب مسکن ملی بکار گرفته است.

وی به مزایای مسکن ملی اشاره کرد و گفت: در طرح مسکن ملی متقاضیان پای کار و واقعی، پالایش و در پنج مرحله تا تحویل قطعی واحد واریزی را انجام خواهند داد.

آقایی افزود: در مسکن مهر برخی زیرساخت‌ها در بخش آب و برق و گاز دچار مشکلاتی بوده که با توجه به بودجه تخصیص داده شده از سوی شرکت عمران در راستای بند ب تبصره ۸ واحده واحده بودجه سالجاری کشور، شرکت‌های خدمات‌رسان در تلاش هستند تا پایان سال نسبت به تکمیل خدمات زیر بنایی اقدام‌نمایند و این بدین معنی است که زیر ساخت‌های مورد نیاز در پروژه های طرح اقدام‌ملی مسکن قبل از شروع پروژه تکمیل می گردد.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات