جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح اقدام راهبردی پاسخی به ترور شهید فخری‌زاده

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها پاسخی محکم به ترور شهید فخری‌زاده از سوی مجلس است.

به گزارش رمزگشانیوز «مهدی عسگری» با اشاره به خواست مردم و رهبری مبنی بر مجازات عاملان ترور ناجوانمردانه دانشمند برجسته هسته‌ای کشور، شهید فخری‌زاده اظهار کرد: دولت و شورای عالی امنیت ملی باید بدون مماشات، موضع‌گیری متقابل داشته باشند و اگر دولت هم بخواهد در این خصوص کوتاه بیاید مجلس پای انتقام سخت می‌ایستد.

وی با اشاره به اینکه ترور شهید فخری‌زاده، آرزوی نتانیاهو از سال ۲۰۱۸ بود، بیان کرد: صهیونیست‌ها مدعی هستند اطلاعات این دانشمند را از طریق آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای به دست آورده‌اند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس ادامه داد: جالب اینکه وقتی موساد تا نطنز و تهران تعرض می‌کند برخی آقایان در خواب مذاکره با بایدن هستند و معلوم نیست چه اتفاق دیگری باید بیفتد تا بیدار شوند.

سیاست‌های منفعلانه و عقب‌نشینی‌های مکرر دولت

وی با گلایه از سیاست‌های منفعلانه و عقب‌نشینی‌های مکرر دولت بیان کرد: متأسفانه به واسطه این سیاست‌های نادرست به جایی رسیده‌ایم که نه چرخ اقتصاد می‌چرخد نه چرخ صنعت هسته‌ای.

عسگری با اشاره به تصویب دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها با ۲۳۲ رأی در ‎مجلس تأکید کرد: این طرح در پی احیای توان هسته‌ای و ارتقای توان بازدارندگی کشور است، همچنین مطابق این طرح، اجرای پروتکل الحاقی بدون انجام تعهدات طرف‌های مقابل در خصوص رفع تحریم‌های بانکی و نفتی، متوقف می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس این طرح را گام مهمی برای توقف روند وادادگی و تولید قدرت در کشور دانست و گفت: بررسی و تصویب این طرح که در واقع زمینه‌ساز احیای صنعت هسته‌ای کشور است در دستور کار جلسه فوق‌العاده فردای مجلس قرار دارد.

دولت نباید به طمع مذاکرات در پاسخ‌دادن به دشمن تعلل کند

وی با تأکید بر اینکه دولت نباید به طمع مذاکرات تجربه‌شده در پاسخ مناسب و متقابل به دشمن تعلل کند، اضافه کرد: بدیهی است وقتی خود را در موضع ضعف قرار دهیم و طرف مقابل به این باور برسد که اقدامات خرابکارانه و ناجوانمردانه‌اش هزینه چندانی ندارد، گستاخ‌تر خواهد شد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به توانمندی‌های دفاعی و منطقه‌ای ایران گفت: دولت نباید با تمام توانمندی‌ها، نفوذ منطقه‌ای، قدرت نظامی و امنیتی که در اختیار داریم به دلیل تعلل، ترس و طمع در دفاع از سرمایه‌های ارزشمند کشور کوتاهی کند.

وی در پایان متذکر شد: مردم ما نشان داده‌اند که پیرو اسطوره بین‌المللی مقاومت شهید سلیمانی هستند نه تابع جریان غرب‌گرایی که جایگاه برجسته شهید فخری‌زاده در صنعت هسته‌ای و موشکی را کتمان می‌کند تا حاضر به موضع‌گیری متقابل نشود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات