جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بانوی ساوجبلاغی گلخانه خربزه درختی راه‌اندازی کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ با اعلام این خبر گفت: «پاپایا» نیازمند خاک ماسه‌ای با زه کش مناسب است و عمر مفید درخت آن ۴ سال است که این بانوی ساوجبلاغی اقدام به ایجاد این گلخانه نموده است.

به گزارش رمزگشانیوز «ایرج الماسی» یکی از فعالیت‌های ترویجی مدیریت جهاد کشاورزی در زمینه پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی را، ترویج کشت محصولاتی با صرفه اقتصادی بالا در اراضی خرد دانست و در  همین راستا اظهار داشت به‌زودی آموزش‌های ترویجی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ به بهره برداران شهرستان به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

«ریحانه طائب نیا» فارغ التحصیل دکترا در رشته کشاورزی از بانوان کارآفرین ساوجبلاغی است که در یک گلخانه ۵۶۰ متر مربعی این میوه استوایی را تولید می‌نماید. 

ریحانه طائب نیا با اشاره به کشت این گیاه به صورت نشاء گفت پاپایا از نظر اندازه و ارتفاع ارقام مختلفی دارد که این رقم کشت شده بعد از ۶ ماه به حداکثر رشد خود که ۲ و‌ نیم متر است می‌رسد و تا یک ماه بعد میوه آن برداشت می‌شود.

این بانوی کارآفرین جوان ساوجبلاغی افزود: پاپایا محصولی با ارزش غذایی و دارویی بالاست که علاوه بر تامین مواد غذایی مورد نیاز بدن در درمان و پیشگیری از بیماری‌های سرطان، کلسترول خون، کاهش حملات آسم کاربرد دارد.

وی گفت: برای تولید این محصول در گلخانه ۵۶۰ مترمربعی جدا از زمین، ۱۳۰ میلیون تومان هزینه شده است.

طائب نیا با اشاره به این که در این گلخانه ۳۰۰ نشاء پاپایا کاشته شده افزود: در دوره ۴ ساله،  پیش‌بینی می‌شود هر نشاء ۱۵۰ کیلو میوه محصول دهد.

وی افزود: قیمت هر پاپایای ۵۰۰ گرمی ۷۰ هزار تومان است و تولید این محصول بازدهی اقتصادی خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام/
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات