دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

آمار آبانماه ابتلا و فوتی های کووید ۱۹ در البرز پنج برابر شد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز اعلام کرد که آمار ابتلا و فوتی های ناشی از شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ در آبان ماه امسال نسبت به ماه های پیش از آن پنج برابر شد.

به گزارش رمزگشانیوز «نورمحمد فردی» افزود: براساس اطلاعیه شماره ۲ کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا استان البرز در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و در پاسخ به پیگیری‌های مردمی و مطالبات افکار عمومی برای  قطع زنجیره انتشار و انتقال ویروس منحوس کرونا، موضوع محدودیت‌های شدید مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بیش از ۹ ماه است که کشور با ویروس کرونا درگیر بوده و  تاکنون روش های زیادی برای کنترل آن انجام شده اما متاسفانه شرایط به لحاظ شیوع کرونا مطلوب نیست.

فردی گفت: پیش بینی می‌شود در صورتی که اقدامی اساسی صورت نگیرد، وضعیت کرونایی در آذر ماه بدتر شود و در شرایط کنونی برای اعمال محدودیت ها مجبوریم بین وضعیت بد و بدتر انتخاب داشته باشیم.

وی تاکید کرد:  اجرای محدودیت ها برای حفظ سلامتی  جان مردم  اولویت بوده و در اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها، وضعیت شهرها ملاک عمل قرار گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز بیان داشت: بر اساس طرح جدید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا شهرها به سه دسته قرمز، نارنجی و زرد تقسیم بندی شده و  دوشنبه هر هفته وضعیت شهرهای کشوربه لحاظ قرمز، نارنجی یا زرد بودن اعلام و بر اساس آن محدودیت ها اجرا می شود.

وی اضافه کرد: اکنون شهرهای کرج، فردیس، نظرآباد، ساوجبلاغ در وضعیت قرمز و شهرهای اشتهارد ، طالقان در وضعیت نارنجی قرار دارند و شرایط حضور کارکنان دستگاه های اجرایی در محل کار به تناسب رنگ شهرها و طبق دستور العمل اعلام شده، خواهد بود.

فردی اظهار داشت: در شهرهای وضعیت قرمز تمام مشاغل به غیر از کسب و کارهای سطح یک که فعالیت آنها برای تامین نیازهای ضروری مردم است سایر سطوح از شنبه تعطیل است و مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاهها با اجرای این طرح تعطلیل واز طریق غیر حضوری آموزش ها انجام می پذیرد.

وی یاد آور شد:  برگزاری هر گونه تجمع فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در قالب مراسم ترحیم یا عروسی ممنوع بوده زیرا بر اساس آمارها این قبیل مراسم ۵۱ درصد از میزان ابتلای مردم را به خود اختصاص داده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: در صورت برگزاری هر گونه مراسم که منجر به تجمع شود، بانی آن بازداشت و خودروهای حاضرین در آن مراسم نیز تا ۵۰۰ هزار تومان جریمه می شوند و با فرد خاطی همانند مجرم، برخورد قانونی خواهد شد .

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده، مراسم عروسی یا ترحیم با حضور جمعیت گزارش های لازم را ارایه کنند و با افرادی که بدون استفاده از ماسک تردد می کنند، برخورد قانونی صورت گیرد.

فردی اضافه کرد: تردد افراد بدون ماسک ۲ میلیون ریال و تردد افرادی که تست آنها مثبت شده سه میلیون ریال جریمه نقدی در بر خواهد داشت که  جریمه ورود خودروها به شهرهای وضعیت قرمز ۱۰ میلیون ریال و به شهرهای شهرهای نارنجی پنج میلیون ریال برای هر ۲۴ ساعت درنظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: در مناطق قرمز تردد در سطح شهر از ساعت ۲۱ تا چهار صبح ممنوع بوده و جریمه در پی خواهد داشت چراکه  هدف از اعمال محدودیت ها، کنترل وضعیت کنونی بوده و بیمارستان ها دیگر تخت خالی وجود ندارد و امکانات نیز محدود هستند .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز تاکید کرد:شرایط به گونه ای است که ابتلای یک نفر به کرونا سایر اعضای خانواده را در معرض خطر ابتلا قرار می دهد و از هم استانی هامی خواهیم در اجرای محدودیت ها همکاری لازم را داشته باشند و کما فی السابق از ترددهای غیر ضروری پرهیز و استفاده از ماسک را فراموش نکنند. 

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات