جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر عامل شرکت گاز البرز عنوان کرد:

پیشرفت 80 درصدی پروژه گازرسانی به روستاهای آسارا

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز از پیشرفت 80 درصدی پروژه گازرسانی به روستاهای آسارا در جاده کرج- چالوس خبر داد.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ حسین تقی نژاد در بازدید از پروژه گازرسانی به روستاهای بخش آسارا در جاده چالوس با اشاره به میزان پیشرفت این پروژه گفت: از روزی که کلنگ زنی کندر را آغاز کردیم، 80 درصد پروژه انجام‌شده است. همچنین داخل روستای کندر به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل گازدار نشدن این روستاها ضعف فشار گاز بوده است گفت: در طول مسیر تا بیلقان علمک گاز است، که گاز در شبکه‌های توزیع فشار ضعیف نصب‌شده است و این خط قابلیت را ندارد که تا زیر سد بیاید و خوزنکلا را تحت پوشش قرار دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز در ادامه گفت: طبق مطالعاتی که انجام‌شده است، این پروژه به دو بخش پایین و بالای سد تقسیم شد، که  15 روستای پایین سد، سه‌راه شریعتی و پل جانبازان، لوله 12 اینچ فشارقوی تا دوراهی کندر، 4 کیلومتر طول دارد که در این‌ بین 2800 متر از آن را کارکردیم و مابقی به دلیل اینکه در حریم لوله طالقان به تهران بوده است، باید از کمک آب منطقه‌ای استان بهره‌مند شویم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش گفت: 700 متر نیز مسیر جاده است که علی رقم همکاری‌های پلیس‌راه، 500 متر را با همین شلوغی و در همین ترافیک انجام دادیم و با این برنامه امیدواریم کندر ظرف چند ماه آینده از نعمت گاز بهره‌مند می‌شود. ما پایین سد را در سه فاز پیش‌بینی کردیم که فاز اول آن کندر بوده است، فاز دوم از سه‌راهی کندو تا وینه است و فاز سه از وینه تا خوزنکلا. 

تقی نژاد در پایان سخنانش گفت: ما منتظر دریافت مجوز برای اجرای فاز دو و سه هستیم تا پرونده روستاهای پایین سد تا پایان 99 بسته شود. همچنین برای روستاهای بالای سد که به روستاهای فاز دو می شناسیم، گراپ به گچسر، 55 کیلومتر در حال اجرا است. اگر اداره کل راهداری و محیط‌زیست، به ما مجوز از گچسر تا گراپ را بدهد، ظرف دو ماه آینده کلنگ این بخش را نیز می‌زنیم.

در این جلسه مدیرکل راهداری، مدیرکل منابع طبیعی، مدیرکل محیط‌زیست، معاونت آب منطقه‌ای، بخشدار آسارا و فرماندار کرج، قول مساعدت و همکاری برای تسهیل درروند گازرسانی به روستاهای مذکور را پس از در اختیار قرار دادن نقشه‌های مسیر و اطلاعات لازم از سوی شرکت گاز استان البرز دادند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات