یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 شورای پنجم «محله‌محوری» را در دستور کار دارد

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج گفت: شورای پنجم محله‌محوری را در دستور کار خود دارد و می‌توان از این ظرفیت برای تحقق اهدافی مانند جلب مشارکت بیشتر مردم بهره گرفت.

به گزارش رمزگشانیوز«احد رسولی» بر لزوم تقویت روحیه‌ مشارکت در محلات تأکید کرد و گفت: دفاتر خدمات بهسازی و نوسازی باید با اعتمادسازی مردم را در مدیریت امور محله‌ خود دخیل کنند.
 
وی با بیان اینکه محله محوری دستورالعملی برای توسعه شهری است، افزود: دفاتر خدمات نوسازی بر دو رویکرد نوسازی مردمی و تسهیلگری استوار هستند، این دفاتر در تلاش هستند تا تسهیلگری را به عنوان یک راهبرد جامع و به عنوان پل ارتباطی میان ساکنان محلی، نهادهای غیردولتی و دولتی تعریف کنند.
 
عضو شورای شهر کرج افزود: دفاتر خدمات توسعه محله با جلب مشارکت مردم، توانمندسازی افراد و گروه‌های محله، ضمن شناخت مسائل و محدودیت‌های موجود با تمرکز بر توسعه مشارکتی سعی دارند با بازخوردهای مناسب طرح‌های پایدار مدیریتی را اجرا و مسیر تکاملی مشارکت در محلات را پیش ببرند.
 

رسولی گفت: با راه‌اندازی این دفاتر در مناطقی که دارای تراکم بالای بافت فرسوده هستند، تمرکز دفاتر خدمات نوسازی، از نوسازی املاک مسکونی به سمت ارتقاء کیفیت زندگی در قالب بهسازی عرصه‌های عمومی، تأمین خدمات، بهبود زیرساخت‌های شهری، ظرفیت‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود همه نهادها و متولیان تغییر خواهد کرد.
 
وی به معضل زمین‌های قولنامه‌ای در محلات هدف بازآفرینی شهری در کرج اشاره کرد و یادآور شد: دفاتر خدمات بهسازی و نوسازی باید تعداد دقیق املاک قولنامه‌ای و املاک دارای سند رسمی را احصاء کنند تا اطلاع دقیقی از وضع موجود محلات به دست آید؛ زیرا اگر بتوان اسناد قولنامه‌ای را به اسناد تک ‌برگ برای هر قطعه تبدیل کرد، یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری محقق خواهد شد.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر کرج گفت: در این راستا نیز تشکیل کارگروهی شامل مدیران و کارشناسان شهرداری و شورای اسلامی شهر، نماینده‌ای از دادگستری و سازمان ثبت اسناد و املاک در دستور کار است که املاک اوقافی یا قولنامه‌ای تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات