پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ورود دادستانی به موضوع انتقال آب رودخانه کرج به تهران

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از پیگیری طرح تونل انتقال آب رودخانه کرج به تهران و دغدغه‌های مردمی در این زمینه از وزیر نیرو خبر داد و گفت: با توجه به نگرانی‌های مطرح شده در رسانه ها از زبان مسئولین محترم استان و مردم در مورد به خطر افتادن شرایط محیط زیست رودخانه کرج، این موضوع از طریق وزیر نیرو مورد پیگیری قرار گرفت.

به گزارش رمزگشانیوز «حسن مددی» افزود: در این خصوص وزیر نیرو اعلام کرد که طرح انتقال آب در دولت‌های قبلی مصوب شده و نحوه تخصیص حقابه رودخانه کرج و استان البرز نیز در همان مقطع تعیین شده است.
دادستان عمومی و انقلاب کرج با اشاره به تعهد وزیر نیرو برای افزایش 20 میلیون متربع مکعبی حقابه استان از سد طالقان بیان کرد: این موضوع از اول آبان اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: وزیر نیرو همچنین اعلام کرد که حقابه زیست محیطی رودخانه کرج در نظر گرفته شده و از بهم خوردن شرایط زیست محیطی منطقه پس از انتقال مقدار آب مورد نظر جلوگیری خواهد شد که این موضوع به صورت رسمی توسط مدیر آب منطقه ای تهران اطلاع رسانی می‌شود.

مددی از مکاتبه رسمی در این خصوص با وزیر نیرو نیز خبر داد و گفت: از وزارت نیرو خواسته شده ضمن در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی استان، تدابیر و تعهدات را به صورت کتبی به دادستانی کرج اعلام کنند.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات