جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 ساوجبلاغ پیشتاز تولید توت فرنگی در البرز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: ساوجبلاغ با بیش از ۴۰ هکتار گلخانه توت فرنگی، مقام نخست سطح زیر کشت و تولید توت فرنگی استان البرز را دارا است.

به گزارش رمزگشانیوز«ایرج الماسی» با بیان این که شهرستان ساوجبلاغ با بیش از ۴۰ هکتار گلخانه توت فرنگی، مقام نخست سطح زیر کشت و تولید توت فرنگی استان البرز را دارا است، گفت: مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ با همکاری دفتر محیط زیست و سلامت غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز موفق به دریافت اولین پروانه حد مجاز آلاینده‌های کشاورزی در محصول توت فرنگی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ افزود: صدور این نشان برای کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی و به میزان استاندارد بوده و صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز به منظور افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی انجام شده است.

الماسی گفت: در شهرستان ساوجبلاغ محصول ۶ بهره‌بردار برای بحث دریافت نشان خدمت از آلاینده‌های  محصولات کشاورزی مورد بررسی و تایید شد که ۵ بهره برداردر حوزه توت فرنگی و یک بهره بردار در تولید فلفل دلمه‌ای در کشت روباز موفق به دریافت این گواهی شدند.

او افزود: با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان محصولات گواهی شده به ویژه در مرحله عرضه، از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی خواست تا نسبت به دریافت این گواهینامه اقدام کنند تا محصولات سالم به دست مصرف کنندگان برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: این نشان پس از بررسی‌های اولیه بر روی آب و خاک مزرعه و همچنین بررسی‌ها و آزمون بر روی گیاه و محصول در مرحله‌های میانی کشاورزی انجام شده است.

الماسی با بیان این که  محصولات گواهی شده، محصولاتی هستند که باقی مانده سموم، نیترات و فلزات سنگین در انهادر حد مجاز است، افزود: پایگاه اطلاع رسانی محصولات گواهی شده با نشانی اینترنتی cerganic.maj.ir توسط وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شده که اطلاعات، دستورالعمل‌ها و قوانین مرتبط با دستورالعمل صدور نشان حد مجاز آلاینده‌ها در آن بارگذاری شده و در دسترس عموم قرار دارد.

او با اشاره به تشویق تولید کننده‌ها به سوی تولید محصول سالم و گواهی شده است، گفت: محصولات گواهی شده فاقد باقی مانده آفت کش‌ها و سموم هستند و میزان آلاینده‌ها و نیترات نیز در آنان کمتر از حد مجاز و یا مطابق با استاندارد‌های مربوطه است.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات