دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کرج:

بانوی کرجی خانه خود را وقف زوج های طلبه کرد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج گفت: که یک بانوی نیکوکار کرجی ۶ دانگ منزل مسکونی خود را در این شهرستان برای زوج های طلبه وقف کرد.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدیان گفت: این آپارتمان وقف شده در منطقه باغستان کرج قرار دارد که با متراژ ۱۱۰ متر مربع ارزشی بالغ بر ۹ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال دارد.

وی در ادامه گفت: بانو «صغری ملکی» منزل مسکونی خود را بر حسب تاکیدات نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مبنی بر ترویج فرهنگ وقف و ایجاد وقف های جدید وقف کرده است. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کرج گفت: بر اساس وقف نامه تنظیم شده توسط مشاورین وقف در این اداره، مقرر شده تا زمانیکه این بانوی واقف و همسرشان در قید حیات هستند به صورت رایگان از منزل مسکونی خود استفاده و پس از فوت آن ها این واحد مسکونی با دریافت دو سوم اجاره بهای معادل قیمت روز در اختیار زوج های طلبه جوان قرار گیرد.
 
این مسئول عنوان کرد: این واحد مسکونی در اختیار زوج هایی جوان در یکسال اول زندگی مشترکشان قرار می گیرد و مدت اجاره این موقوفه نباید بیش از یکسال برای هر زوج باشد. این اجاره بها به منظور حفظ العین موقوفه (هزینه نگهداری موقوفه) دریافت می شود. 


وی در پایان گفت: همچنین در وقف نامه این منزل آمده در صورتیکه این موقوفه نیاز به تغییر کاربری داشت می توانند آن را تبدیل به احسن کرده و با همان نیت خیرات و مبرات هزینه کنند.
 
انتهای پیام/


 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات