پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نخست وزیر پاکستان خواستار شد؛

حذف مطالب با محتوای اسلام‌هراسی در فیس بوک

نخست وزیر پاکستان با فرستادن نامه‌ای به مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک خواستار جلوگیری از همرسانی محتوای اسلام‌هراسی در این شبکه اجتماعی شد.

به گزارش رمزگشانیوز به نقل از اسپوتنیک، «عمران خان» در این نامه که در صفحه توییتر دولت پاکستان همرسانی شد، گفت که «رشد اسلام‌هراسی» به ویژه از طریق رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، باعث تشویق افراط گرایی و خشونت «در سراسر جهان» می‌شود.

خان گفت: از شما می‌خواهم همان ممنوعیتی را که برای مطالب در پیوند با هلوکاست در فیس بوک به کار برده‌اید برای مطالب با محتوای اسلام‌هراسی و نفرت علیه اسلام را نیز اعمال کنید.

وی تاکید کرده است: امروز شاهد برنامه هایی علیه مسلمانان در بحش های مختلف جهان هستیم. در برخی کشورها مسلمانان از حق شهروندی و انتخاب های دموکراتیک شخصی محروم می شوند کشورهای چون فرانسه و هند.

خان گفته است: در هند قوانین ضد مسلمانی مثل قانون CAA وNRC و کشتارهای هدفمند مسلمانان و مقصر دانستن مسلمانان به دلیل شیوع کرونا ویروس نمایشی از پدیده اسلام هراسی است. در فرانسه اسلام با تروریسم پیوند داده شده و کاریکاتورهای موهن اسلام و پیامبر ما را هدف گرفته است. این منجر به قطبی شدن و به حاشیه راندن هر چه بیشتر مسلمانان در فرانسه دشه است. فرانسه چطور می تواند میان مسلمانان افراطی و جریان اصلی شهروندی یک مسلمان تمایز بدهد؟ ما شاهدیم که چطور به حاشیه راندن به افراط گرایی منجر می شود- آنچه دنیای امروز نیازی به آن ندارد.   

در روزهای اخیر اعتراض مسلمانان به اسلام‌هراسی در کشورهای مختلف جهان ابعاد تازه‌ای یافته است. روز یکشنبه گروه‌هایی از مسلمانان در برخی از این کشورها به نشانه اعتراض به اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه راهپیمایی برگزار کردند. ماکرون از انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام دفاع کرده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات