شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

توسعه زراعت چوب در ۱۰۰ هکتار از اراضی البرز

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز از زراعت چوب با هدف جلوگیری از قطع درختان و برای تهیه چوب مورد نیاز کشور خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: زراعت چوب به معنای کشت گونه‌های سریع الرشد درختانی است که با اهداف اقتصادی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، صرفه‌جویی ارزی برای جلوگیری از واردات چوب، ایجاد اشتغال، کمک به حفاظت و صیانت پایدار از منابع جنگلی و تأمین نیاز سلولزی صنایع پایین دستی چوب، توسط زارعین انجام می‌شود.

«حامد فرضی» افزود: سهم استان البرز برای کشت زراعت چوب ۱۰۰ هکتار است که باید در جلسات ستاد زراعت برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

فرضی گفت: نیاز است برای توجیه اقتصادی فعالیت زراعت چوب از تکنولوژی‌های روز و کشت تلفیقی و ارقام اصلاح شده که نیاز به مصرف آب کمتر دارند و زودتر قابل برداشت هستند، استفاده کنیم.

او افزود: اراضی مستعد قابل واگذاری جهت زراعت چوب توسط اداره کل منابع طبیعی با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها شناسایی و به متقاضیان واقعی این موضوع معرفی می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با بیان این که زراعت چوب یک مولفه بسیار مهم برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست به شمار می‌رود، گفت: حفظ جنگل‌های طبیعی در استان بسیار ضروری است و همواره برداشت غیر مجاز از جنگل‌ها و قاچاق چوب یکی از تهدیدات به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات