جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز خبر داد:

برپایی ده موکب سلامت در اربعین حسینی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز از برپایی ده موکب سلامت در روز اربعین حسینی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز حجت الاسلام و المسلمین «علی دشتکی» روز اربعین را نگاه مجددی به عاشور دانست و گفت: اربعین مروری دوباره بر مضامین بلند بالاخص خطبه‌های حضرت زینب (س) و همچنین اسیر آزادی بخش حضرت زین العابدین (ع) است. چهل روز از اشک‌های این عزیزان می‌گذرد. قطرات اشک‌ها حاوی پیام فتح، دلاوری، رشادت، استقامت و مقاومت است.

وی ضمن اشاره به برنامه‌هایی که سال گذشته در ایام سوگواری اربعین برگزار شد، گفت: سال‌های گذشته مجموعه اوقاف و امور خیریه استان البرز در صحن حضرت زهرا سلام الله علیها در شهر نجف اشرف یکی از مواکب بزرگ کشور را دائر می‌کرد و روزانه پذیرای زایرین حرم امیر‌المومنین (ع) در سه وعده بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز ادامه داد: باتوجه به پیام مقام معظم رهبری در اجرای برنامه‌های اثرگذار در اربعین حسینی، امسال با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، پیرو بند 10 بخشنامه وزارت کشور در خصوص ملاحظات برگزاری اربعین حسینی در داخل کشور و تصمیمات ستاد مبارزه با بیماری کرونا مبنی بر عدم برگزاری هرگونه راهپیمایی در سراسر کشور، اداره اوقاف و امور خیریه البرز نیز تمامی برنامه‌های خود را مبنی بر آن برنامه‌ریزی کرده است.

اجرای طرح سوگواره اربعین حسینی در بقاع شاخص البرز
این مسئول به اجرای طرح سوگواره اربعین حسینی در بقاع شاخص استان البرز اشاره کرد و گفت: به منظور تعظیم شعائر حسینی و ترویج فرهنگ وقف و اجرای نیت واقفین خیراندیشی که به موضوع عزاداری سیدالشهدا نیت کردند و همچنین ترویج روحیه مواسات، همدلی و کمک مومنانه به اقشار کم برخودار، برنامه هایمان را با این محوریت برگزار خواهیم کرد.

دشتکی به برگزاری مراسم اربعین حسینی در بقعه‌های متبرکه شهر کرج اشاره کرد و گفت: قرائت زیارت اربعین، همزمان با روز اربعین ساعت 10 صبح در صحن امامزادگان محمد (ع) و سکینه خاتون (س)، امامزاده طاهر (ع)، امامزاده محمد (ع)، امامزاده حسن (ع)، امامزاده حیدر (ع)، امامزاده عبدالله (ع) برگزار خواهد شد.

برگزاری برنامه روز اربعین با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی
وی ادامه داد: تمامی برنامه‌های روز اربعین باتوجه به دستورالعمل ستاد ملی و ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود. در این مراسم الزام برای استفاده از ماسک، تدابیری انجام شده که ضدعفونی ها در ورود به امامزادگان انجام شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اشاره کرد و گفت: در روز اربعین از هرگونه تجمعات جلوگیری می شود. محدودیت و ظرفیت در بقاع متبرکه پیش‌بینی شده است و اگر ظرفیت‌ها پر شود از ورود افراد جدید جلوگیری خواهد شد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش گفت: کلیپ‌ها و برنامه‌های سخنرانی از قبل پیش‌بینی، تولید و ضبط شده است که ایام سوگواری اربعین به صورت زنده از صفحه‌های مجازی بقاع متبرکه بالاخص در صفحه اینستاگرام پخش خواهد شد.

برپایی مواکب سلامت در امامزادگان البرز
مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز ادامه داد: ده موکب سلامت در امامزادگان جانمایی خواهد شد که ماسک رایگان و مواد شوینده و همچنین بروشور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز، توزیع خواهد شد.

توزیع 5 هزار بسته حمایتی
دشتکی به توزیع پنج هزار بسته حمایتی اشاره کرد و گفت: از ابتدای اربعین تا پایان ماه صفر، پنج هزار بسته کمک مومنانه که هر بسته غذایی حداقل 250 هزار تومان است، توزیع خواهد شد. از محل موقوفاتِ مرتبط نیز پخت و پز غذای گرم با لوازم و الزامات بهداشتی در بین جامعه هدف، برنامه‌ریزی و توزیع خواهد شد.

وی افزود: در دهه سوم ماه صفر و همچنین در دهه وقف، اعزام مبلغین را در مناطق روستایی خواهیم داشت و همچنین در تولید برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی از آموزه‌های مبلغین استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات