دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشاورین املاک غیر مجاز پلمب می‌شوند

رییس دادگستری شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: خط مقدم مشکلات شهر جدید هشتگرد مشاورین املاک غیرمجاز و اقدامات خلاف ضوابط آنها بوده و به زودی باید این معضل که دامن‌گیر شهر شده، توسط ادارات مرتبط شهرستان ساوجبلاغ ساماندهی شود.

به گزارش رمزگشانیوز «احمد نوروزی» در نشست با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد که در محل شرکت عمران برگزار شده بود، گفت: طبق مصوبات اخیر، ارائه هرگونه مجوز تاسیس دفاتر مشاور املاک در سطح شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است و تمامی مشاورین املاک غیرمجاز باید پلمب شوند.

نوروزی با بیان اینکه تعلل دستگاه‌های خدمات‌رسان در انجام وظایف محوله قابل قبول نیست، گفت: کم‌کاری برخی ادارات خدمات‌رسان مشکلات عدیده‌ای را بوجود آورده که باید به این نکته نیز توجه شود و دستگاه‌های خدمات‌رسان به وظایف خود به خوبی عمل کنند تا رضایت مردمی را بدنبال داشته باشد.

وی در ادامه از مجموعه شرکت عمران خواست به منظور پیشگیری از بروز هرگونه مشکل، عملکرد پیمانکاران مسکن مهر را به درستی و دقیق، بررسی کنند و همچنین معضلات پیمانکاران و شرکت‌هایی که طرف قرار داد متقاضیان هستند را نیز رصد و مدیریت نمایند.

نوروزی افزود: هرچند مشکلات شهر متعدد است اما با بررسی آنها می‌توان از تبعات آتی کاست.

رییس دادگستری شهرستان ساوجبلاغ از شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد برای پیگیری مجدانه و به حق امور تقدیر کرد.

نوروزی در پایان در ارتباط با تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی اظهار داشت: با هرگونه سوءاستفاده از فضای مجازی یا حقیقی که با هدف تخریب اشخاص، تشویش اذهان عمومی، تهمت و افترا انجام شود با قاطعیت کامل برخورد می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی مجموعه شرکت عمران در سطح شهر گفت: شهرجدید هشتگرد اولین شهرجدیدی است که از سیستم حمل و نقل ریلی و با هزینه‌ای بالغ بر یکهزار میلیارد تومان برخوردار شده است.

مسعود حق لطفی با اشاره به افزایش تعداد سفرهای روزانه متروی گلشهر شهرجدید هشتگرد اظهار داشت: با رفع بخشی از مشکل سیگنالینگ مترو و اهتمام شرکت عمران شهر جدید هشتگرد تعداد سفرهای روزانه مترو از ۱۰ سفر به ۱۴ سفر افزایش یافته است.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده تا پایان پاییز سال جاری تعداد سفرها دوباره افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد در ادامه با اشاره به اینکه در شهرجدید هشتگرد ۴۹ هزار واحد مسکن مهر با ۳۵ هزار متقاضی موثر وجود دارد، گفت: نگاه دولت، اتمام این تعداد واحد با متقاضی موثر است که در این راستا مجموعه شرکت عمران تمام تلاش خود را به کار بسته است تا آبان ماه سال جاری نازک‌کاری واحدهای باقیمانده به پایان برسد، تا با این اقدام به بخشی از تعهدات خود جامه عمل بپوشاند.

وی گفت: از این تعداد واحد دارای متقاضی موثر، نازک کاری ‌۳۳ هزار واحد تکمیل شده و ۲ هزار واحد نیز با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله اتمام نازک‌کاری هستند.

حق لطفی با بیان اینکه تاکنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد، مرحله فروش اقساطی را انجام داده اند و حدود ۱۳ هزار واحد باقیمانده است، به ضرورت تکمیل زیرساختها اشاره کرد و گفت: ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در شهرجدید هشتگرد با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی در انتظار تکمیل زیرساختهای آب، فاضلاب و برق و گاز است.

وی افزود: در همین راستا طبق مصوبه و تعاملی که با وزارت نیرو صورت گرفته، ۳۰ میلیارد تومان به اداره برق و ۵۱ میلیارد تومان به اداره آب و فاضلاب بصورت تهاتری و نقدی تخصیص داده شده تا عملیات زیرساختی باقیمانده مسکن مهر به اتمام رسیده و مشکلات آنها مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد همچنین از کلنگ احداث ایستگاه آتش‌نشانی مادر در فاز ۷ با ۲۰ میلیارد تومان برآ‌ورد اولیه، ساخت ۳ مدرسه در فازهای ۴ و ۷، پیگیری خرید ۲۰ دستگاه‌ اتوبوس بهسازی شده برای سیستم حمل و نقل عمومی شهر و طراحی ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی در زمینی به مساحت ۲ هکتار در فاز ۷ شهرجدید هشتگرد خبر داد.

حق لطفی در پایان با اشاره به اینکه تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر شهرجدیدهشتگرد دارای پرونده حقوقی و عارضه دار هستند، از دستگاه قضایی شهرستان خواست نسبت به بررسی پرونده مشکلات واحدهای عارضه‌دار و صدور آرا منطبق بر قوانین اهتمام ورزند تا هر چه سریعتر این پروژه‌ها نیز تعیین تکلیف گردد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات