شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر کل آموزش و پرورش البرز:

25 طرح و برنامه در حوزه سلامت آموزش و پرورش البرز در حال اجراست

مدیر کل آموزش و پرورش البرز در شورای سلامت استان از اجرایی شدن 25 طرح در حوزه سلامت خبر داد.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ شورای سلامت استان البرز صبح امروز با محوریت انعقاد تفاهم نامه مشترک مابین دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی درمانی البرز و اداره کل آموزش و پرورش استان در حوزه سلامت دهان و دندان، در اداره کل آموزش و پرورش البرز، برگزار شد.

سالار قاسمی در این مراسم بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه بهداشت و سلامت تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین بخش های سند تحول بنیادین، تربیت زیستی و توجه به حوزه بهداشت و سلامت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شعار سال تحصیلی جدید در البرز «نشاط در مدارس» است. اداره کل آموزش و پرورش البرز در این راستا برنامه ریزی های ویژه ای برای توجه به نشاط روحی، سلامت بدنی و ارتقای سواد اجتماعی در کنار آموزش و تحصیل دانش آموزان در نظر گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز از اجرایی شدن 25 طرح و برنامه در حوزه سلامت دانش آموزان خبر داد و گفت: در طرح ها و برنامه های پیش بینی شده، توجه به حوزه سلامت مدارس ابتدایی دختران، از اولویت اداره کل آموزش و پرورش البرز است.

این مسئول در خصوص عقد تفاهم نامه همکاری مابین اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز، گفت: نگاه به ابعاد مختلف تامین و حفظ سلامت دانش آموزان و خانواده های آن ها و نیز توانمندسازی همکاران، دو بُعد مهم در نظر گرفته شده در این تفاهم نامه است.

قلسمی در پایان گفت: آموزش و پرورش البرز آمادگی هرگونه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی البرز در جهت فرهنگسازی و آموزش طرح پرونده الکترونیکی سلامت را دارد.

در کمیته سلامت مدارس با حضور سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش و حسین کریم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، تفاهم نامه همکاری با هدف تامین، حفظ و ارتقا سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش آموزان بین دو دستگاه برای اجرای برنامه وارنیش فلوراید تراپی در راستای برنامه سلامت دهان و دندان به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات