جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

توصیه پلیس آگاهی استان البرز به شهروندان؛

شهروندان مراقب تماس‌های مشکوک باشند

  رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری اعضای باند کلاهبرداران تلفنی که با تماس با شهروندان و معرفی خود به عنوان پزشک معالج بستگان آن‌ها، اقدام به کلاهبرداری تلفنی می‌کردند، خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز  سرهنگ «محمد نادربیگی» با اعلام این خبر اظهار داشت: کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند، یک باند کلاهبرداری تلفنی  با شناسایی افرادی که در بیمارستان‌های استان البرز بیمار بستری دارند، با نزدیک شدن به آنها و دریافت شماره تماس‌شان، در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز با آنها تماس گرفته و خود را پزشک معالج بیمار آن‌ها  معرفی و عنوان می کردند که حال بیمار آنها نامساعد است و درخواست واریز فوری مبالغی برای انجام عمل جراحی کرده  و با تحت تاثیر قرار دادن عواطف آنها از این طریق، اقدام به کلاهبرداری می‌کردند .

رئیس پلیس آگاهی استان البرز، با اشاره به شناسایی و دستگیری 3 نفر از متهمان در استان تهران و انتقال آنها به استان البرز بیان کرد: متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته به جرم خود مبنی بر 7 فقره کلاهبرداری تلفنی  با معرفی خود به عنوان پزشک معالج بستگان مال باختگان اقرار کردند.

سرهنگ نادربیگی با بیان این که متهمان با قرار مناسب روانه زندان شدند، تصریح کرد: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند کلاهبرداری تلفنی 600 میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز، در پایان هشدار داد: شهروندان عزیز به هیچ وجه به این گونه تماس‌ها توجه نکرده و از واریز وجه به شماره حساب آنها خودداری کنند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات