جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

برگزاری آئین مهمانی لاله‌ها در کرج

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از برگزاری آئین مهمانی لاله‌ها در شهر کرج خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز  «سلیمان رستمیان»  در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: نقش شهدا و ایثارگران در شکل‌گیری انقلاب اسلامی یک اصل بوده و اگر مجاهدت و ایثارگری‌های شهدا نبود اکنون انقلاب اسلامی وجود نداشت و جنگ را به دفاع مقدس تبدیل نمی‌کردیم.

وی با بیان اینکه امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس را گرامی می‌داریم، بیان کرد: در حوزه دفاع مقدس نتوانستیم محصولی را از بطن دفاع مقدس و همچنین مؤلفه‌های اصلی آن تولید و این فرهنگ را به نسل کنونی جامعه منتقل کنیم.

وی با تأکید به اینکه ما به عنوان پرچم‌دار تشیع در جهان اندیشه سیاسی داریم، گفت: دفاع از مظلومان جهان در قاموس ما است و امام حسین (ع) به همین دلیل به شهادت رسیدند، اگر بخواهیم رسالت خود را انجام دهیم به روحیه ایثار و از خود گذشتگی احتیاج داریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایثارگری تنها به دوران جنگ خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: اکنون با وجود بیماری منحوس کرونا پزشکان و پرستاران ما نیز، با روحیه ایثارگری در این مسیر جان‌فشانی می‌کنند.

وی در خصوص جمع‌آوری آثار شهدای دفاع مقدس گفت: طرح تحولی در سال ۸۶ با عنوان جمع‌آوری آثار شهدا آغاز کردیم و بنیاد شهید در این راستا تمام اهتمام خود را به کار گرفت وصیت‌نامه‌ها را به‌صورت دیجیتالی نگه‌داری کردیم و اصل آثار در سازمان مرکزی در «مخزن» شهدا نگه‌داری می‌شود و یک نسخه از آن در اختیار خانواده شهید و نسخه دیگری در اختیار بنیاد شهید است.

رستمیان ادامه داد: حدود ۴ هزار اثر فیزیکی و وسایل شخصی شهدا در جوار امامزاده محمد (ع) در حوزه‌ای نگه‌داری می‌شود، همچنین وصیت‌نامه و خاطرات شهدا در چند جلد کتاب به چاپ رسیده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز مطرح کرد: در بحث معیشت خانواده معظم شهدا، یک قانون جامع است که در چارچوب قانون این کار انجام می‌شود، خانواده شهدا مانند بقیه مردم زندگی می‌کنند و وضعیت معیشتی آنها متوسط به پایین است و یک جامعه ارزشمندی هستند که برای نظام خون دادند و همواره در عرصه ایثار، شهادت و مسائل اجتماعی حضور دارند و با اعتقادات خود پای ارزش‌ها و آرمان‌های نظام ایستاده‌اند.

وی در خصوص تأمین داروهای ایثارگران با وجود تحریم‌های که حاکم شده است، گفت: آن دسته از ایثارگرانی که داروهای خاص مصرف می‌کنند، بنیاد اطلاعات آنها را دارد و تلاش می‌کند تا داروهای این عزیزان را تأمین کند و در بحث درمان یک تکلیف قانونی برعهده تمام مراکز درمانی است، بنیاد هم به عنوان دستگاه ناظر حمایت‌کننده جامعه ایثارگری است.

رستمیان اعلام کرد: روز پنجشنبه دو مهر ماه در ساعت ۳ بعدازظهر آئین مهمانی لاله‌ها هم‌زمان با قرائت پیام مقام معظم رهبری در شهر کرج آغاز می‌شود و به همین منظور برای تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا از مردم عزیز دعوت می‌کنیم در این مراسم نورانی حضور داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اینکه دو برنامه به صورت ملی در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، متذکر شد: تجلیل از شهدای «منا» با عنوان مراسم لاله‌های سفید و همچنین تجلیل از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس، به صورت ملی از طریق ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات