پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

عربشاهی خبر داد:

 تأیید ۲۵ پروژه جهش تولید در البرز

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز با اشاره به اولویت قرار گرفتن پروژه‌های زیرساختی و اثرگذار در استان اعلام کرد که ۲۵ پروژه جهش تولید در البرز برای اجرا مورد تائید نهایی قرار گرفت.

به گزارش رمزگشانیوز «زهرا عربشاهی» افزود: پس از ابلاغ دستورالعمل ستاد راهبری و برنامه‌ریزی جهش تولید کشور همزمان با سایر استان‌ها، دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به دستگاه‌های اجرایی استان البرز ارسال شد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان البرز با توجه به الزامات تهیه و تدوین برنامه‌های جهش تولید، ۶۰ پروژه با اولویت‌های بخش کشاورزی،صنعت، زیرساخت و گردشگری را به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان پیشنهاد کردند که دبیرخانه ستاد برنامه‌ریزی و راهبری جهش تولید کشور پس از بررسی پروژه‌ها و جمع‌بندی نظرات کارشناسی، ۲۵ پروژه این استان را مورد تایید قرار داد.

عربشاهی گفت: این پروژه‌ها در قالب تفاهم‌نامه بین معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار البرز برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون تفاهم نامه ۱۶ استان در جریان سفر رییس ستاد برنامه ریزی و راهبری جهش تولید کشور ، امضا و مبادله شده و تفاهم نامه استان البرز نیز آماده امضا است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی البرز اظهار داشت: برنامه‌های اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال حمایتی و جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی با اختصاص ۲۰درصد از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای در قالب کمک‌های فنی و اعتباری، یارانه سود تسهیلات و کمک‌های بلاعوض با حمایت از طرح‌های کشاورزی، صنعتی، گردشگری و دانش بنیان و فرهنگی در البرز اجرایی شده است.

عربشاهی افزود: بر این اساس استان البرز رتبه برتر پرداخت و جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ در بخش کشاورزی، صنعت و حوزه طرح‌های دانش بنیان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: انتقال ۳۸۵ پرونده مالیاتی از استان تهران به البرز، احداث پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در شهرستان‌های کرج و ساوجبلاغ، صدور مجوز تبدیل شهرک صنعتی اشتهارد به منطقه ویژه اقتصادی پیام، اجرایی شدن ۲۰ پروژه اولویت دار، احیاء و تعیین تکلیف ۱۰۴ (واگذاری مجدد به سرمایه‌گذار) بنگاه اقتصادی تملیک شده توسط شبکه بانکی از جمله فعالیت‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درسال ۹۸ بوده است.

عربشاهی، راه‌اندازی دوباره پروازهای مسافربری فرودگاه بین المللی پیام، وضعیت مطلوب صنایع تولیدی استان به لحاظ عدم وجود بحران کارگری، تولید حداقل ۲۲ محصول جدید در استان البرز و بازفعال سازی ۹۷ واحد صنعتی غیر فعال از دیگر دستاوردهای سال گذشته در این استان برشمرد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات