یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر ساوجبلاغ ونظر آباد مطرح شد

تشکیل تعاونی‌های جدید با ماهیت دانش بنیان

مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر ساوجبلاغ ونظرآباد به مناسبت هفته تعاون روز شنبه 15 شهریور با حضور مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی، رئیس اتاق تعاون استان البرز و نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس در محل سالن شهرداری هشتگرد برگزار شد.

به گزارش رمزگشانیوز «حسین فلاح نژاد» در این در همایش ضمن تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای بخش تعاون البرز گفت: هفته تعاون فرصتی است که خدمت تعاونگران باشیم و تقدیر شایسته‌ای از تلاش این افراد در حوزه‌های تولید، خدمات و کشاورزی در سطح استان داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: اتفاقی که امسال تصمیم بر انجام آن گرفتیم این است که این مراسم تقدیر  در دو مرحله، یک بار در سطح شهرستان کرج و یکبار در سطح ساوجبلاغ، طالقان و نظر آباد برگزار شود  و این  همایش اتفاق مبارکی است که سعی داریم در سال‌های بعد هم این جشنواره را با حضور تعاون گران برتر استان برگزار کنیم.

فلاح نژاد در ادامه گفت: تعاونی یک مدل کارآمد و اثربخش است، برای آنکه در پرتو آن بتوانیم کارهای مفید مانند فقر زدایی انجام دهیم، لازم است از طریق جمع‌آوری سرمایه‌های  خرد مردم و افزایش آن از طریق مدیریت واحد است  و مدیریتی که توسط خود مردم انجام شود.

 مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه تعاون روشی برای مردمی کردن اقتصاد است، گفت: در واقع آن چه در حال حاضر به عنوان گذر از مسائل و بحران‌های اقتصادی مطرح می‌شود، یکی از مهم‌ترین راهکارهای آن تبدیل اقتصاد به اقتصاد خرد است. زمانی که اقتصاد  مردمی باشد می‌توانیم ببینیم که به عدالت اجتماعی رسیده‌ایم و زمانی که عدالت اجتماعی رعایت شود به کرامت انسانی می رسیم و آن را حفظ می‌کنیم.


فلاح نژاد با اشاره به رویکرد جدید در بخش تعاون استان گفت: در حوزه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی رویکردهای کلی تمایل به تشکیل تعاونی‌های جدید با ماهیت دانش بنیان است.

وی در ادامه اظهار کرد: در حوزه اداره کل کار، تعاون و  رفاه اجتماعی رویکردهای کلی تمایل به تشکیل تعاونی‌های جدید با ماهیت دانش‌بنیان است، رویکردی که در حال حاضر در کل جامعه ما باید در سطح کشور انجام شود، حرکت به سمت توسعه کمی و کیفی تعاونی‌های دانش‌بنیان است که این کار با تشکیل مرکز رشد و نوآوری در استان مهیا شده است. بنا شده که مرکز رشد و نوآوری دیگری نیز  در استان افتتاح شود تا به تسریع امور کمک کند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان البرز همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حمایت از تعاونی‌ها در استان گفت : امسال شاهد رشد ۵.۷ درصدی تعاونی‌های تولیدی و خدماتی در سطح استان هستیم .

فلاح‌نژاد درخصوص اقدامات در جهت رفع مشکلات تعاونگران استان خاطرنشان کرد: یکی از کمیته‌هایی که  تاسیس شده  تشکیل، کمیته تعاونی‌های مشکل دار است که در حوزه اداره کل فعالیت می‌کند با توجه به اتفاقاتی که در چند وقت اخیر در حوزه مسکن رخ داده است و افزایش قیمت بی سابقه مسکن که شاهد آن بودیم اختلافات اساسی صورت گرفته و شدت یافت و در این راستا برای این که این اختلافات به حوزه قضایی نکشد نیز مرکز داوری در اتاق تعاون تشکیل شد .

در این مراسم همچنین محمد مختاری رئیس اتاق تعاون استان نیز در خصوص مشکلات و مسائل تعاونگران استان و راهکارهای توسعه این بخش در شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان مواردی را بیان کرد .

 در پایان از 8 تعاونگر برتر ساوجبلاغ و نظر آباد با لوح تقدیر و تندیس پانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان البرز از سوی مسئولین حاضر در مراسم تجلیل شد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات