جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

 اخذ تعهد سلامتی از دانش‌آموزان تخلف است

رییس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: اخذ تعهدنامه سلامتی از دانش‌آموزان در مدارس این استان تخلف است.

به گزارش رمزگشانیوز؛  به دنبال رسانه‌ای شدن نمونه‌هایی از تعهدنامه سلامت کرونایی با عنوان  «تعهدنامه خطرناک» از سوی والدین در فضای مجازی «امیروالی پور» روز جمعه به ایرنا گفت: اخذ رضایت‌‌نامه از والدین برای حضور دانش‌آموزان در مدارس مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله استفاده از ماسک، دستکش، رعایت بهداشت فردی و عمومی و ژل ضدعفونی منع قانونی ندارد.

وی بیان داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و بازگشایی مدارس گرفتن تعهد نامه سلامتی از اولیای دانش آموزان برای حضور درمدارس برای انجام فعالیت‌های غیر درسی و کلاس درس معلمان غیرقانونی است.

وی با اشاره به اینکه گرفتن تعهدنامه سلامتی در مدارس اعتباری ندارد، خاطرنشان کرد: اولیای دانش‌آموزانی که این اعتبارنامه را درمدارس البرز امضاء کرده‌اند، می توانند برای رسیدگی قانونی به سامانه شکایات آموزش و پرورش مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش هیچ‌گونه بخشنامه یا دستور شفاهی در خصوص گرفتن تعهدنامه سلامت به مدارس استان البرز برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ارسال نکرده است.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: در نشست مدیرکل آموزش و پرورش البرز با مدیران مدارس استان در بستر شاد و همچنین دستورالعمل بازگشایی مدارس توضیحات کامل در زمینه حضور دانش‌آموزان به صورت گروه‌بندی با تصمیم‌گیری شورای مدرسه ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده است.

والی پور یادآورشد: در بین توصیه‌ها به مدیران مدارس بخشی به نام تعهد نامه سلامت وجود نداشته است زیرا گرفتن این تعهدنامه غیرقانونی است.

وی تاکید کرد: والدین درصورت مشاهده چنین تخلفی می‌توانند موارد را به آموزش و پرورش نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان البرز گزارش کنند.

انتهای پیام/
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات