یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

 دانش‌آموزان البرزی 2 روز مدرسه می‌روند | 3500 دانش‌آموز البرز بی‌نصیب از شبکه شاد

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد همزمان با آغاز سال تحصیلی، دانش‌آموزان فقط دو روز در هفته به مدرسه می‌روند و مابقی روزهای هفته، آموزش به صورت مجازی ارائه می‌شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «سالار قاسمی» ضمن اعلام پانزدهم شهریورماه به عنوان اولین روز سال تحصیلی جدید گفت: از آنجایی که استان البرز در وضعیت زرد کرونایی به سر می‌برد، آمادگی لازم برای حضور حداقلی دانش‌آموزان فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ضمن اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای حضور دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم، گفت: امسال با توجه به شرایط کرونا، تمرکز ما بر ورودی پایه اول ابتدایی، پایه اول متوسطه اول (هفتم قدیم) و پایه دهم متوسطه دوم است.

وی در ادامه با اشاره به تراکم بالای جمعیت دانش‌آموزی استان البرز بیان داشت: در صدد هستیم هر کلاس ۳۶ نفره را به سه کلاس تقسیم کنیم تا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی پشت هر میز یک دانش‌آموز از فضای درس و آموزش بهره ببرد.

قاسمی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان دو روز در هفته به مدرسه خواهند آمد و مابقی روزهای هفته آموزش به صورت مجازی ارائه است، اظهار داشت: ممکن است در کلاس‌های با تراکم جمعیتی بالاتر حضور دانش‌آموزان به یک روز تقلیل یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز همچنین از منتفی بودن حضور دانش‌آموزان در وضعیت قرمز کرونایی خبر داد و گفت: در صورت بروز چنین شرایطی آموزش کاملاً به صورت مجازی خواهد بود.

قاسمی در خصوص کیفیت آموزش‌های مجازی نیز گفت: مقرر است در روزهای آینده از ورژن جدید شبکه شاد رونمایی شود که بسیاری از ضعف‌ها برطرف شده است.

وی با اشاره به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری دانش‌آموزان در استان البرز، گفت: سه هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان در استان امکان استفاده از فضای مجازی و گوشی هوشمند را ندارند که برای حل این مشکل راهبران آموزشی به صورت حضوری آموزش آنها را به عهده خواهند گرفت.
 
انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات