پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رتبه برتر حضور معلمان البرزی در شبکه شاد

معلمان استان البرز از لحاظ حضور و فعالیت در فضای شاد و فضای مجازی قبل از آن، جزو استان‌های برتر شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در نشست مجازی مدیران مدارس و معلمان که با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر فرهنگی به صورت زنده در بستر شبکه شاد برگزار شد، گفت: معلمان استان البرز از لحاظ حضور و فعالیت در فضای شاد و فضای مجازی قبل از آن، جزو استان‌های برتر شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در جمع معلمان استان با تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش ابراز امیدواری کرد: همه ملک و میهن و خانواده و نظام تعلیم و تربیت در زیر بیرق امام حسین علیه السلام محفوظ باشد.

قاسمی افزود: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، معلم هم یعنی هدایتگری، آگاهی دادن، بصیرت دادن و امر به معروف و نهی از منکر کردن و امر به معروف و نهی از منکر در طول تاریخ بشریت بوده در دستان معلمان بوده و خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه برخی معلم‌های ما در شهر کرج در کلاس 40 نفری تدریس می‌کنند، گفت:این بالاترین ایثار و فداکاری است. چه کسی ظرفیت این کار را دارد؟ کدام فرسودگی از این بالاتر است؟ چه کسی این زحمات را درک کرده است؟

قاسمی گفت: در اوایل اسفند تا قبل از شکل‌گیری شبکه شاد نیز فعالیت‌های همکارانم بسیار خوب بود این جمله را در تماس با مقام عالی وزارت بیان کردم و گفتم اقدامات و برنامه ریزی‌ها و گزارش‌های مدیران آموزش و پرورش خوب اما ارزیابی بنده این است که معلمان و دبیران و آموزگاران از ما در امر آموزش مجازی جلوتر بودند.

وی اظهار داشت: موانع، محدودیت‌ها و چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش در شرایط شیوع ویروس کرونا با دست با کفایت، وجدان بیدار و مسئولیت پذیری همگانی جامعه معلمان کشور حل خواهد شد.
وی افزود:رفتن دانش‌آموز به مدرسه و صرف حضور در فضای آموزشی و پرورشی اثرگذاری تربیتی دارد و همین نرفتن دانش آموزان به مدرسه خانواده‌ها را نگران کرده است، این موضوع نشانگر جایگاه معلم و مدرسه است.

قاسمی تاکید کرد: برای سال تحصیلی جدید با توجه به اینکه در شرایط بحرانی قرار داریم و باید مدیریت و تدریس ما مطابق با این شرایط خاص و بحرانی باشد، لذا باید خرق عادت کنیم و جلوه‌های جمال معلمی را نشان دهیم که این کار هنرمندی و ظرافت‌های زیادی را می‌طلبد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان تاکید کرد: شیوه‌نامه بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی 1400-1399 انعطاف‌پذیری دارد و از همکاران می‌خواهیم در شورای معلمان مدارس این شیوه‌نامه را به بحث گذاشته و پیشنهادها خود را برای ما ارسال کنند تا بتوان آن را با نظرات معلمان نهایی کرد.

قاسمی در ادامه از مدیران مدارس و معلمان خواست اقدام به شناسایی و معرفی دانش‌آموزان نیازمند به ادارات نواحی و مناطق کنند که امکان دسترسی به آموزش‌های مجازی را ندارند.

وی به الزامات آموزش‌های مجازی پرداخت و گفت: باید برای افزایش سواد رسانه‌ای همکاران اقدام کنیم که در همین رابطه در سطح کشور و استان برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و دوره‌های کیفی و اثربخش برگزار خواهد شد.

قاسمی بیان داشت: شبکه شاد درحال توسعه است و برای سال جدید تحصیلی قابلیت ارتباط تعاملی و دوسویه مهم‌ترین امکانی است که به آن افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات