جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 با حضور وزیر نیرو در هفدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛

2230 پروژه توزیع برق در سراسر کشور افتتاح شد

تعداد 2 هزار و 230 پروژه توزیع برق سراسر کشور که توسط 39 شرکت توزیع اجرا شده است، با حضور وزیر نیرو در قالب هفدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به‌صورت همزمان افتتاح شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «رضا اردکانیان» صبح امروز سه‌شنبه در سفر به استان البرز که به مناسبت هفته دولت و در چارچوب هفدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران برگزار شد، 2 هزار و 230 پروژه توزیع برق سراسر کشور را از طریق ویدئوکنفرانس به‌طور همزمان افتتاح کرد.

بهره‌برداری از این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر3 هزار و 100 میلیارد تومان، افزایش 45 درصدی شبکه خودنگهدار فشار ضعیف هوایی و رشد 16 درصدی نصب تجهیزات تولید پراکنده را به دنبال دارد.

بر اساس این گزارش، کاهش تلفات، افزایش قدرت مانور، بهسازی اتصالات شبکه و کاهش مشهود در نرخ خاموشی مشترکان، دیگر مزایای بهره‌برداری از این پروژه‌ها به‌شمار می‌آید.

«غلامعلی رخشانی مهر» معاون هماهنگی توزیع توانیر در این آئین گفت: امسال در بخش توزیع به طور متوسط در هر ماه بیش از 400 میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود که در این بخش یک هدف برای خودمان انتخاب کردیم و آن کاهش قیمت تمام شده خدمات است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد مشترکان برق به 37 میلیون مشترک رسیده است، اضافه کرد: در پروژه‌های امروز که بر مبنای محور ساخت‌وسازهاست، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه و برق‌رسانی هدف اصلی قرار گرفته است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر اظهار داشت: به دنبال تغییر نگرش و فرایندها هستیم و در همین راستا با تعریف سازوکارهای جدید، در جهت کاهش هزینه خدمات حرکت میکنیم و اگر تاکنون سازوکارها به مدد این تفکر نمی‌آمدند، این اهداف محقق نمی‌شد.

رخشانی مهر افزود: در قالب همین هدف، خرید تجمیعی را در دستور کار قرار دادیم که باعث کاهش نصف قیمت تمام شده در دو بخش کنتور و کابل خودنگهدار شد.

وی در همین خصوص به طرح چاوش اشاره کرد و افزود: این طرح ولتاژ را هدف قرار داده است و به جای بهبود ولتاژ به صورت عام، به سراغ بخشی از شبکه می‌رود که ولتاژ آن برای مصرف کنندگان ضعیف شده است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر افزود: در همین راستا شش هزار میلیارد تومان طرح برای اصلاح، مقاوم سازی و بهینه سازی شبکه تعریف شده است.

رخشانی مهر در عین حال از تقسیم بندی شرکت‌های توزیع برق کشور به پنج منطقه خبر داد و با بیان اینکه این تقسیم‌بندی‌ها در راستای مدیریت بهتر فعالیت‌ها صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: پروژه‌های امروز نیز در قالب این پنج منطقه تقسیم‌بندی و افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، در این برنامه از طریق ارتباط ویدیو کنفرانسی و با دستور وزیر نیرو، پروژه‌های توزیع برق سراسر کشور افتتاح رسمی شد.


انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات