چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهادت در حین طبابت

روایتی کوتاه از زندگینامه شهید دکتر «سید عبدالحمید قاضی میرسعید» پزشکی که قائم مقام شهید همت بود.

به گزارش رمزگشانیوز؛  «سید عبدالحمید قاضی میرسعید» در مرداد ماه سال ۱۳۳۹ در شهرستان طالقان متولد شد، او فرزند چهارم خانواده بود، ‏پس از اتمام موفقیت‌آمیز دوران ابتدایی و دبیرستان در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ‏اصفهان پذیرفته شد.

پدر شهید سید میرزا قاضی میرسعید ، که معلم بوده و‌  دارای سوابق انقلابی هم می‌باشد درباره خصوصیات اخلاقی او می‌گوید: "حمید از کودکی ، هم از نظر اخلاقی و هم اعتقادی با بقیه متفاوت بود و خواهر و برادرانش نیز این موضوع را درک کرده بودند. رفتارش مانند یک انسان بزرگوار بود و درعین حال بسیار پر انرژی هم بود و به اندازه سر سوزنی کسی را اذیت نمی‌کرد." ‏

حمید در مبارزات انقلاب اسلامی حضوری فعال داشت ‏که پس از انقلاب وارد جهاد سازندگی شد و در اکیپ‌های اعزامی به مناطق محروم، مسئولیت امور فرهنگی و ‏درمانی را بر عهده گرفته بود. با شروع جنگ، به جبهه‌های نبرد شتافت و همزمان، ‏عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، پس از مدتی به بهانه شهادت دوستش وارد سپاه پاوه شد، به عنوان مسئوول روابط عمومی سپاه پاوه و سپس قائم مقام فرماندهی مسئوولیت پذیرفت تا این که با عزیمت فرمانده سپاه پاوه، سردار رشید اسلام شهید حاج همت به جبهه‌های جنوب در بهمن ماه سال ۱۳۶۰، به عنوان فرمانده سپاه پاوه مشغول خدمت شد.

سید عبدالحمید قاضی با ازدواج خود در سال ۶۲ گامی دیگر در جهت تعالی و تکامل برداشت، ازدواجی که در مسجد انجام شد و حاصل این ازدواج تنها فرزندی که به عشق حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) حسین نامگذاری شد. آن شهید با تمام علاقه‌ای که به یگانه فرزندش داشت همیشه برای او آرزوی شهادت می‌کرد.

حمید علاوه بر حضور در مناطق جنگی و شرکت در عملیات‌ها به تحصیلش نیز اهمیت می‌‏داد و در امدادرسانی در نزدیکترین منطقه به خط مقدم، فعالیت داشت.

بعد از اینکه شهید همت ، از جبهه غرب کشور به جبهه جنوب رفت ، سید حمید به عنوان فرمانده سپاه پاوه منصوب شد. با آغاز عملیات والفجر8 در سال1364 ، او نیز عازم منطقه عملیاتی جنوب کشور شد. به گفته هم‌رزمانش ، با آغاز عملیات  سید حمید اصرار داشت که گروه پزشکی ، باید به آن طرف اروند رود بروند و مرکز پزشکی صحرایی را در همان خط مقدم برپا کنند چون بسیاری از رزمندگان مجروح ، تا رسیدن قایق به این طرف اروند شهید می شدند. 

سرانجام در هنگامه نماز ظهر روز 26 بهمن 1364 در منطقه فاو درحالی که برای نماز ظهر آماده می شدند ، با آوردن تعدادی مجروح بد حال ، برای مداوای آن ها شتافته و در زمانی که در حال مداوای یکی از همرزمان مجروحش بود، در اثر اصابت خمپاره دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد. کتابی با عنوان " بهشت کوچک ما" شرح حال زندگی دکتر شهید عبدالحمید قاضی به نقل از همسرش چاپ شده است.

فرازی از وصیتنامه شهید :
ما جز به لقای او و اطاعت از ولی او سودای دیگری در سر نداریم پس باید رخت بسته آماده خدمت در هر کجا که انقلاب می‌طلبد باشیم و خود را به خداوند بسپاریم و دغدغه‌ای از چگونه رقم خوردن سرنوشت نداشته باشیم چه حکمت در دست اوست و ما موظف به انجام وظیفه هستیم.

تمام برادران را به آیه شریفه "وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا" دعوت می‌کنم و ان‌شاءالله که خداوند به همه ‏ما توفیق سربلندی در این آزمایش و در این وظیفه خطیر یعنی پاسداری و حراست از اسلام، عنایت بفرماید.

انتهای پیام/ 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات