چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به زدودی تحقق می‌یابد؛

تبدیل شهرک دارویی برکت به منطقه ویژه دارویی برکت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز اعلام کرد: البرز بر اساس ارزیابی‌های ملی به عنوان ششمین استان شاخص در حوزه جهش تولید انتخاب شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «رامین ربیعی» در جلسه اقتصادی استان البرز که با حضور معاون وزیر کشور، استاندار البرز و مدیران ارشد استان برگزار شد؛ ضمن اعلام این خبر گفت: اکنون هفت شهرک صنعتی در استان البرز فعالیت دارند و شهرک دارویی برکت که نخستین شهرک دارویی کشور محسوب می‌شود به زودی به منطقه ویژه دارویی تبدیل خواهد شد و این یکی ازظرفیت‌های مهم البرز است.

«رامین ربیعی» یاد آورشد: البرز توانسته رتبه ششم کشور را در جهش تولید کسب کند و کشف محموله های قاچاق کالا نسبت به سال گذشته به لحاظ ارزش ریالی افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز اظهار داشت: پنج درصد اشتغال کشور در البرز است و فعالیت تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی و تولیدی را دراین استان رقم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث سرمایه‌گذاری خارجی نیز در دولت «تدبیر وامید» شاهد فعالیت ۲۲ واحد دراین زمینه بوده‌ایم.

وی با اشاره به تاثیرات بیماری کرونا بر تولید البرز گفت: پیش از شیوع این بیماری ۲ میلیون ماسک درسال تولید داشتیم که اکنون به ۶۰۰ میلیون ماسک درسال رسیده است.

رئیس سازمان صمت البرز اظهار داشت: همچنین ۲۳ واحد تولیدی در زمینه ژل و مواد ضدعفونی فعالیت دارند بطوری که تولیدات بهداشتی و آرایشی این استان به سمت تولید مواد ضدعفونی رفته و میزان تولیدات از ۴۰هزار تن به ۲۲۳ تن درسال رسیده است.

وی یاد آورشد: واحدهای صنفی نیز برای تولید ماسک ورود داشته‌اند که هم اینک یک واحد صنعتی دانش بنیان، خطوط تولید ماسک را تولید می‌کند که از هفته آینده هر سه روز، یک خط تولید عرضه خواهد کرد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات