جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار شهرستان کرج:

 بانک اطلاعاتی جوانان تدوین شود

معاون استاندار و فرماندار شهرستان کرج جوانان را پرچمداران اصلی در گام دوم انقلاب خواند و با بیان اینکه استاندارالبرز نگاه ویژه‌ای به این حوزه دارند، خواستار تدوین بانک اطلاعاتی جامع جوانان مستعد و نخبه شهرستان کرج شد و تاکید کرد مدیران نیز در ادارات به ظرفیت این قشر به عنوان بازوی مشورتی خود بنگرند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «غفور قاسم‌پور» در آیین اعطا احکام اعضای شورای مشورتی جوانان شهرستان کرج که در سالن میلاد برگزار شد، نگاه دولتمردان البرز را به حوزه جوانان مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مقام عالی دولت در استان نگاه ویژه‌ای به جوانان دارند و رفع مسایل این قشر دغدغه مسئولان است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با نگاه بسیط استاندار البرز به حوزه جوانان شاهد جوش و خروش جوانان هستیم و انتظار می‌رود مدیران ادارات نیز با همین نگاه به حوزه جوانان بنگرند و در این بخش سرمایه گذاری کنند.

فرماندار کرج تأکید کرد که بانک اطلاعاتی جوانان مستعد و نخبه شهرستان کرج تهیه و تدوین شود.

قاسم‌پور گفت: جوانان خوش‌فکر و صاحب‌نظر و تحصیل کرده در ادارات شناسایی و انتخاب شوند و به عنوان بازوی مدیریتی در کنار مدیران ارشد کسب تجربه کنند و برای مدیریت در عرصه‌های پیش رو آماده و آبدیده شوند.

معاون استاندار ادامه داد: تدوین بانک اطلاعاتی جوانان مستعد شهرستان کرج یک گام به جلو در ادامه حرکت در گام دوم انقلاب است و این امر می‌تواند برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در این حوزه راهگشا باشد.

قاسم‌پور اذعان داشت: در هیچ جایی بدون در نظر گرفتن مشارکت وسیع جوانان در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نمی‌توان به پیشرفت وترقی دست پیدا کرد؛ هرگاه زمینه تبارز فکر واندیشه جوانان فراهم شود تحولات مثبتی را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: به نظر می‌رسد بعد از شناسایی ظرفیت جوانان باید برنامه استانی جوانان البرزی تهیه و تدوین شود تا جوانان مستعد بر اساس نقشه راه حرکت کنند.

فرماندار کرج گفت: من معتقدم با همت و عزم و پشتکار جوانان به هر آنچه باور داشته باشیم خواهیم رسید؛ تجربه هم ثابت کرده است که در هر تصمیم‌گیری اگر از ابتکارات و ایده‌های جوانان استفاده نموده‌ایم در آن زمینه تجربه موفقی کسب کرده و حرکتی ماندگار بر جای مانده است.

قاسم‌پور گفت: باید تجربه مدیران خاک خورده با ایده‌های جوانان تحصیل کرده و صاحب نظر همانند تار و پودهای یک فرش به هم گره بخورد تا نقش برجسته ای ماندگار شود و این هنر مجمع جوانان استان البرز است که هم این استعدادها را شناسایی کند، برای آنها طرح و برنامه پیاده کند حلقه مفقوده اعتماد مدیران ارشد به جوانان را پیدا کند و این پیوند دو سویه ایجاد شود تا بتوانیم روزی بگوییم برای جوانان این شهر کاری انجام داده‌ایم والا رفتن به سمت و سوی جریان‌سازی‌های شبه سیاسی و استفاده از ظرفیت این حوزه در جهت منافع شخصی و حزبی و... تجربه‌ای شکست خورده خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به نقش جوانان در گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری پس از ۴۰ سالگی انقلاب، سرفصل جدیدی از حیات جمهوری اسلامی را با صدور بیانیه « گام دوم انقلاب» گشودند و راهبردهایی را ترسیم نمودند که کلید واژه اصلی آن « جوانان » بودند.

وی خطاب به جوانان کرج افزود: تأکید مقام معظم رهبری بر امید واقع‌بینانه به آینده، نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌ها و ساختن آینده ایران مقتدر، در واقع شما را نقش آفرین اصلی در جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی خطاب قرار داده اند و و  الزامات این جهاد بزرگ در ۷ سرفصل اساسی بیان شده است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی بارها و بارها در سخنان خود بر لزوم استفاده از جوانان تاکید کرده‌اند.
قاسم‌پور خاطرنشان کرد: معظم له «استفاده از ظرفیت‌های کشور را نیازمند حرکت آتش به اختیار جوانان دانستند» و خاطرنشان کردند: «گروه‌های جوانِ مؤمن و انقلابی باید هر کاری را که امکان‌پذیر است در چارچوب قوانین و مصلحت کشور انجام دهند و معطل کسی نباید بمانند.»

وی افزود: ایشان با تأکید بر بهره مندی از «ظرفیت‌های فراوان کشور و ضعف دشمن و لزوم استفاده از فرصت‌ها»، خطاب به جوانان فرموده‌اند: «شما جوانان عزیز موتور پیشران حرکت کشور هستید و باید خود را از لحاظ روحی، معنوی، اخلاقی، صمیمی، علمی و توانایی‌های مدیریتی و تشکیلاتی آماده کنید و مدیریت کشور را به دست بگیرید. البته از تجربه پیران نیز باید استفاده کنید. آینده کشور متعلق به جوانان است. جوانان می‌توانند کشور را به قله برسانند و باید آمادگی خود را در عمل و همچنین با ثبات قدم نشان دهند.»

فرماندار کرج در پایان خواستار تشکیل و تدوین بانک اطلاعاتی جوانان مستعد و نخبه شهرستان کرج شد و حمایت خود را از از طرح ها و پیشنهادات جوانان اعلام کرد.
وی افزود: مدیران دستگاه‌ها و شهرداران از ظرفیت جوانان بهره‌مند شوند و تجربیات خود را برای به عرصه رسیدن مدیران آینده این شهر انتقال دهند که تحقق این روند قطعا حضور پر شور جوانان در عرصه‌های اجتماعی،سیاسی،اقتصادی و فرهنگی باعث رشد و پویایی کلانشهر کرج خواهد شد.

 
انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات