جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و تحول و نظارت اداری شورای اسلامی شهر کرج :

از سوی شهرداری کرج مبالغی بالاتر از مردم در ارتباط با تبصره 11 ماده 100 گرفته می شود که قانونی نیست

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و تحول و نظارت اداری شورای اسلامی شهر کرج گفت: دریافت مبلغی بالاتر از مردم از سوی شهرداری بابت تبصره 11 ماده 100 قانون شهرداری ها بدون مصوبه قانونی تبعات حقوقی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش رمزگشا   نیوز از کرج،فرج الله ایلیات، صبح امروز در جلسه شو.رای شهر کرج که در صحن علنی برگزار شد،اظهار داشت: مصوبه ایوجود دارد که ابهاماتی در آناست و شهرداری کرج باید این موضوع را پیگیری و مشکلات موجود را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر کرج لایحه بهای عوارض سال 98 را به شرطی مصوب کرد که شهرداری تا ابتدای مرداد ماه نسبت به ارسال لایحه ای جداگانه برای قیمت منطقه بندی و ضرایب تبصره 11 ماده 100 قانون شهرداری ها اقدام کند، افزود:عدم ارسال لایحه جداگانه از سوی شهرداری شهروندان را با مشکل مواجه کرده وسبب نارضایستی آنها شده است.

ایلیات با بیان اینکه با مرور یکی از پرونده ها آگاه شدیم که جریمه 600 میلیون تومانی به بالای یک میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت:  دریافت مبلغی بالاتر از مردم از سوی شهرداری بدون مصوبه قانونی تبعات حقوقی به دنبال دارد و این افزایش در مناطقی مانند رجایی شهر و عظیمیه فشار مضاعفی به سازندگان وارد نکند اما در مناطق محروم مشکل سازمی شود.

سارا دشتگرددیگر عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه مواردی پیش آمده که لایحه ای بدون اینکه در دستورکار قرار گیرد مطرح شده و بدون اینکه دوفوریتی باشد در دستورکار قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: بطور مثال من هر دستورکاری را که پیش از جلسات به ما داده می شود از تمام جوانب بررسی می کنم تا تصمیم شورای شهر به نفع مردم و شهرداری باشد

وی با بیان اینکه حق قانونی من به عنوان یکی از اعضای شورای شهر است که صوت هر جلسه ای که‌ تمایل داشته باشم را دریافت کنم و با صورتجلسه ثبت شده تطبیق دهم اما صوت جلسه آخر شورا موجود نبود که خواستار رسیدگی و پیگیری این موضوعات هستم،خاطرنشان کرد: در برخی موارد  لایحه ای به کمیسیون ارسال می شود اما کمیسیون به حد نصاب نرسیده و تشکیل نمی شود و بدون انجام کار کارشناسی در صحن شورا مطرح و در مورد آن تصمیم گیری می شود و رای نیز صادر می گردد.

عباس زارع در این جلسه با توجه به اتفاقاتی که در خلیج فارس رخ داده است،خاطرنشان کرد:  ما نیز همگام با ملت شریف ایران حمایت خود را از ارکان نظام در خصوص مقابله با این موضوع اعلام می کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به تعطیلات شورای شهرافزود: پیشنهاد می کنم که جلسه هفته آینده برگزار شود و بعد از آن 2 هفته  تعطیلا شورا آغاز شود.

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات