یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

البرز  مجری توانمندسازی طرح ملی نماد در کشور شد

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: با حکم معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، استان البرز مجری دوره های توانمندسازی فرآیندهای طرح ملی نماد درسطح کشور شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «سالار قاسمی» روز سه‌شنبه گفت: به منظور عملیاتی کردن برنامه‌های حوزه پرورشی و فرهنگی در سند تحول و در راستای آماده‌سازی، حفظ و ارتقا کارکنان آموزش و پرورش برای مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی این تصمیم گرفته شد.

در قالب این مسئولیت دوره‌های توانمندسازی و تربیت مدرسان، مدیران، مجریان و دست اندرکاران فرآیندهای طرح ملی نماد به صورت حضوری و غیرحضوری شد.

وی تصریح کرد: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) مجموعه‌ای نظام یافته ازخدمات وبرنامه ها با هدف اولیه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

قاسمی هدف اصلی توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی ازطریق مداخله موثر و به موقع است.

وی ادامه داد: مجری این طرح ملی، آموزش و پرورش و سازمان‌های همکار آن؛ بهزیستی، علوم پزشکی، نیروی انتظامی، دادگستری و چند دستگاه دیگر هستند که برای دستیابی به اهداف این طرح لازم است دوره‌های
آموزش ضمن خدمت و توانمندسازی برای مدیران مدارس، مشاوران، و دست اندرکاران برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: بر این اساس مقدمات لازم برای برگزاری مطلوب دوره‌های آموزشی در سطح کشور فراهم شده است.

وی بیان داشت: در مرحله اول دوره آموزشی با عنوان «دوره تحلیل و تدوین گزارش مدیریتی آسیب‌های روانی و اجتماعی در سامانه نماد و مشاوره» به مدت ۲۰ ساعت برای کلیه همکاران فرهنگی در سطح کشور درحال برنامه‌ریزی و اجرا می‌باشد.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات