یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

سجادی در آئین افتتاح برق فاز توسعه‌ای جهان‌ویلا عنوان کرد؛

بخش مرکزی ساوجبلاغ، پیشرو در جذب مشارکت مردمی در عمران و آبادانی 

بخشدار مرکزی ساوجبلاغ این بخش را پیشرو در جذب مشارکت مردمی در جهت عمران و آبادانی منطقه و کشور دانست. 

به گزارش رمزگشانیوز؛ به گزارش پیام آشنا، روز 5 شنبه 23 مردادماه 99 آیین افتتاح برق فاز توسعهای روستای جهانویلا با حضور بخشدار، دهیار، اعضای شورا و اهالی روستا برگزار شد. 

دهیار روستای جهان ویلا از گردآوری مبلغ 4 میلیارد و 700 میلیون ریال جهت اجرای فاز یک این پروژه خبر داد و گفت: این رقم با خودیاری اهالی برای تامین برق دو کوچه فراهم شده است. 

«منصور زارع» با اشاره به اینکه فاز دوم بر‌ رسانی نیز نیازمند 4 میلیارد ریال اعتبار است افزود: با اجرای فاز دوم، پروژه برق‌رسانی به روستا به پایان می‌رسد. 

وی از آماده‌سازی چاه آب شرب روستا نیز خبر داد و گفت: امیدواریم افتتاح چاه آب و فاز دوم برق رسانی در دهه فجر امسال برگزار شود. 

وی عدم ابلاغ طرح هادی روستای جهان ویلا را عامل فقدان درآمد این دهیاری دانست و تاکید کرد: اگر طرح هادی ابلاغ شود، درآمد دهیاری نیز افزایش می‌یابد. 

 بخشدار مرکزی ساوجبلاغ اقدام دهیاری و شورای روستای جهان ویلا برای انجام اقدامات موثر با یاری مردم را قابل تحسین دانست و اظهار کرد: در شرایطی که گاه بودجه کافی برای دهیاری ها مهیا نیست تا نیازهای منطقه را مرتفع کنند، لازم است که اهالی در رتق و فتق امور به یاری دهیاری ها بشتابند. 

« سپهر سجادی» ضمن قدردانی از عملکرد منصور زارع، دهیار روستا و اعضای شورا افزود: یاری رسانی اهالی، بسیار موثر و حائز اهمیت است؛ تامین برق معابر در شب هنگام، علاوه بر رفاه اهالی، امنیت روستا را افزایش می دهد. 

وی نتیجه مشارکت مردمی را امنیت، آسایش، زیبایی و روشنایی و... در منطقه دانست و گفت: با کمک اهالی، مبلغ چشمگیری جمع آوری شده است؛ ما نیز در کنار شما هستیم تا جهان ویلا به یک روستای نمونه بدل شود. 

سجادی ابراز امیدواری کرد اقداماتی از این دست الگویی برای سایر مناطق شود و افزود: همدلی در روستاها اگر در جهت قوانین موضوعه و اهداف روستا باشد، از پشتوانه حاکمیتی برخوردار بوده و هیچ گونه ایرادی بر آن مترتب نخواهد بود. 

وی این بخش را پیشرو در جذب مشارکت مردمی در جهت عمران و آبادانی منطقه و کشور دانست و خاطرنشان کرد: مسائلی که به صورت فردی قابل حل نیست از جمله علل پیدایش خودیاری ها هستند. 

بخشدار ساوجبلاغ در حاشیه این مراسم، رفع موانع موجود برای تامین نیازهای اولیه را علت مشارکت مردمی دانست و تاکید کرد: امکانات دولت محدود است و با امکانات محدود نمی توان اقدام به حل مسائل و مشکلات نامحدود کرد. 

وی با اشاره به اینکه مشارکت، اصل و اساس توسعه است افزود: ضعف مشارکت مردمی از پویایی جامعه روستایی می کاهد و توسعه روستاها را مختل می کند.

این مسئول با اشاره به اینکه مشارکت، کارآیی برنامه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و کیفیت تصمیم گیری برای مناطق روستایی را افزایش می دهد تصریح کرد: پاسخ گویی به نیازهای متنوع اقتصادی، اجتماعی، مالی، آموزشی و... نیازمند مشارکت روستائیان است. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که باوجود امکانات نیز توسعه اتفاق نخواهد افتاد بلکه لازم است روستاییان، نسبت به شناسایی نقاط قوت و توانایی‌های منطقه اقدام کرده و بر آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند تا رشد و شکوفایی روستاها محقق شود. 

سجادی قدم اول برای دستیابی به توسعه را همراهی و همدلی روستاییان دانست و تاکید کرد: روستاها محور توسعه هستند و بدون مشارکت مردم، شاهد توسعه پایدار در روستاها نخواهیم بود. 

وی با اشاره به اینکه هیچ نقطه‌ توسعه یافته‌ای در جهان نیست که روستاهای آن توسعه نیافته باشند افزود: توسعه روستاها موجب می‌شود افراد زندگی در روستا را بر زندگی در شهرها و کلان شهرها ترجیح دهند که پیامد این امر مهاجرت معکوس به روستاها خواهد بود.

بخشدار ساوجبلاغ با بیان اینکه اقداماتی از این دست حس مثبت و احساس تعلق به منطقه را بین تمامی افراد تقویت می‌کند، افزود: چنین دستاوردهایی مشوقی برای مشارکت همگان در سایر پروژه ها خواهد بود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات