پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز همکاری ویژه‌ اتاق اصناف و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

در راستای مبارزه هوشمندانه، متناسب و همه‌جانبه با قاچاق کالا تفاهم‌نامه همکاری میان کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و اتاق اصناف مرکزاستان البرز منعقد شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛  طی مراسمی و با حضور دکتر «یاسر نژادفلاح» - رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز- اعضای این کمیسیون، هیات رئیسه اتاق اصناف البرز و تنی چند از رؤسای اتحادیه‌های صنفی کرج، تفاهم‌نامه همکاری در راستای مبارزه هوشمندانه، متناسب و همه‌جانبه با قاچاق کالا و ارز بر اساس مفاد ماده  3 و بند الف ماده 10 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بین کمیسیون هماهنگی نظارت و برنامه‌ریزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز و اتاق اصناف مرکز استان البرز منعقد شد.

طی این تفاهم‌نامه که در شش ماده تنظیم شده است، همکاری‌های اتاق اصناف با کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز در قالب برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی، اجرای گشت‌های بازرسی، برگزاری جشنواره، همایش و کارگاه‌های تخصصی با حضور استادان و کارشناسان دانشگاهی، تشکیل کمیته‌های مشترک با هدف بررسی دقیق فعالیت شبکه‌های قاچاق در سطح استان البرز، انجام پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی اصناف، تولید برنامه‌ها و گزارش‌های مستند با رویکرد قاچاق و تحلیل تاثیر مخرب این پدیده بر چرخه اقتصاد و تولید کشور، حمایت از تولید داخلی، اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف، طراحی برنامه‌های فرهنگی و آموزشی با همکاری و مشارکت مراکز علمی و پژوهشی استان البرزو ده‌ها عنوان دیگر گسترش می‌یابد.

«بهروز حصاری» - رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز - در همین رابطه گفت: مبارزه با پدیده قاچاق نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای درحال توسعه جهان به عنوان یک عامل بازدارنده در توسعه اقتصادی شناخته شده و با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: در کشور ما نیز، موضوع پیشگیری و مبارزه با قاچاق از سالها پیش مورد توجه دولت قرار داشته و قوانین کاملی در این حوزه تدوین شده است که توسط متولیان مربوطه در سطح کشور اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: در استان البرز نیز برنامه‌ها و سیاست‌های کلی این حوزه توسط کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده و روند اجرایی آن در حوزه‌های مختلف از جمله اصناف، پیگیری می‌شود.

حصاری افزود: اصناف به عنوان یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار در قطع زنجیره ورود و توزیع کالاهای قاچاق به کشور همواره مورد توجه قرار داشته و انتظارات از این بخش بسیار زیاد است.
وی خاطر نشان کرد : در جلسات استانی و در نشست با مسئولان کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بارها یادآور شده‌ایم که اصناف در چرخه ورود کالای قاچاق به کشور هیچ نقشی ندارند و هیچ فرد صنفی قانونمندی در کشورمان حاضر نمی‌شود تا اعتبار و آبروی خود را با فروش کالای قاچاق و انحراف از مسیر قانونی کسب و کار به خطر بیاندازند.

وی افزود : استان البرز به دلیل همجواری با پایتخت و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی چندین استان کشور مورد توجه شبکه‌های قاچاق قرار داشته و به حیاط خلوت یا بارانداز فرصت‌طلبان وسودجویان اقتصادی تبدیل شده است و همکاری و هوشیاری اصناف می‌تواند در شناسایی و قطع زنجیره توزیع کالاهای قاچاق در سطح بازار موثر باشد.

وی افزود : تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق اصناف و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز بر همین اساس تدوین شده است که امیدواریم طی اجرای آنها به اهداف پیش‌بینی شده دست یابیم.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات