شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تکلیف لیگ کشتی امروز مشخص می‌شود

 ستاد مقابله با کرونا در ورزش قرار است امروز (جلسه‌ای) را در خصوص پروتکل‌های بهداشتی برخی رشته‌ها از جمله کشتی را مورد بررسی قرار دهد. برگزاری لیگ برتر کشتی منوط به تصویت این پروتکل است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از ایرنا؛ ستاد مقابله با ورزش در کرونا در اواخر اردیبهشت مجوز فعالیت برخی رشته‌ها و بازگشایی باشگاه‌های ورزشی را صادر کرد. در این بین هنوز مجوز فعالیت رشته کشتی به دلیل برخوردهای نزدیک آن و برخی رشته‌های مهم المپیکی دیگر همانند تکواندو، کاراته و والیبال صادر نشده و این موضوع با توجه به در پیش بودن بازی‌های المپیک توکیو، موجب نگرانی مسئولان این فدراسیون‌ها و همچنین ورزشکاران این رشته‌ها شده است.

بعد از گذشت حدود ۶ ماه از شیوع ویروس کرونا، ورزشکاران رشته‌های المپیکی، شرایط سختی را می‌گذرانند. به دور بودن از تمرینات موثر در اردوهای تیم ملی سبب شده که از وضعیت آرمانی به دور باشند، هر چند تمرینات شخصی خود را زیر نظر مربیان تیم ملی دنبال می‌کنند، اما حضور در اردوهای تیم ملی را به هیچ عنوان نمی‌توان با تمرینات شخصی مقایسه کرد.

از سوی دیگر، ورزشکاران برخی رشته‌ها به خصوص کشتی تنها از طریق حضور در لیگ برتر باشگاه‌های کشور در طول یک سال می‌توانند درآمدی داشته باشند و تعطیلی لیگ به طور حتم ضربات جبران ناپذیری را به این ورزشکاران وارد خواهد کرد.

بر همین اساس مسوولان فدراسیون کشتی و سازمان لیگ، اهتمام زیادی برای برگزاری لیگ برتر کشتی باشگاه‌های کشور دارند و بر همین اساس پروتکل بهداشتی را تدوین و به ستاد مقابله با کرونا ارایه داده‌اند که برگزاری لیگ و همچنین اردوهای تیم ملی منوط به تایید این پروتکل است.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی از روند پیگیری پروتکل‌ها و ارایه پیشنهادها به منظور گشایش در ورزش در نشست امروز (یکشنبه) با حضور معاونان وزارتخانه‌های ورزش و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

«محمداسد مسجدی» اظهار داشت: در این نشست من به همراه «مهدی علی‌نژاد» معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و «علیرضا رییسی» معاون وزیر بهداشت حضور داریم که قرار است برای پیگیری پروتکل‌ها و مشکلاتی که در ورزش کشور در دوران کرونا ایجاد شده، توافق‌های صورت گیرد.

وی تصمیم‌گیری درباره پروتکل رشته‌های ورزشی مانند کشتی، دوومیدانی، والیبال، کاراته و تکواندو و برخی رشته‌های برخوردی نظیر کاراته، رزمی و ووشو را به عنوان سومین و چهارمین پیشنهاد عنوان کرد.

قرعه‌کشی بیستمین دوره لیگ برتر کشتی جام یادگار امام (ره) با درخواست تعدادی از باشگاه‌ها به تعویق افتاد و روز ۲۹ مرداد برگزار خواهد شد.

این مراسم از ساعت ۱۰ الی ۱۲ روز چهارشنبه ۲۹ مردادماه با حضور مسوولان فدراسیون و سازمان لیگ و نمایندگان باشگاه‌ها برگزار خواهد شد.
   
انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات