چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

انعقاد اولین تفاهم‌نامه خطی شهرداری کرج

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج به همکاری مدیریت شهری کرج در راه‌اندازی موزه کشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد و یادآور شد: به دنبال توسعه ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، تاریخی و گردشگری شهر کرج برای تعالی کلانشهر کرج هستیم.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «رحیم خستو» در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان مدیریت شهری کرج، پردیس کشاورزی دانشگاه و منابع طبیعی دانشگاه تهران و میراث فرهنگی استان البرز که با موضوع ساماندهی و بهسازی خدمات متقابل در حیطه فرهنگی و اجتماعی میان این سه نهاد برگزار شد، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه سه جانبه در راستای حفظ و احیای بافت‌ها و عناصر تاریخی فرهنگی، حفظ و اشاعه هنرهای سنتی فاخر و صنایع دستی، توسعه گردشگری شهری و توسعه فرهنگی کلانشهر کرج منعقد شد.

این مسئول در شورای اسلامی شهر کرج بر تشکیل کارگروه اجرایی برای اجرای هرچه بهتر این تفاهم‌نامه تاکید کرد و افزود: این سه نهاد هر کدام به نوعی جایگاه و ارزش و بار فرهنگ و هنر مدیریت شهر را به دوش می‌کشند، اگر در کنار هم قرار بگیرند شهر کرج پتانسیل‌های خوبی دارد که برای شهر و مردم موثر خواهد بود.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج به همکاری مدیریت شهری کرج در راه‌اندازی موزه کشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد و یادآور شد: به دنبال توسعه ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، تاریخی و گردشگری شهر کرج برای تعالی کلانشهر کرج هستیم.

وی با اشاره به همکاری مدیریت شهری کرج برای توسعه ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر، گفت: شهرداری طی سال‌های اخیر احیای فضای سبز کاخ مروارید را در دستور کار قرار داد و کاری ارزشمند انجام شد. امید است با اتمام بیماری کرونا ویروس مردم بتوانند از فضای سبز ویژه کاخ مروارید بهره‌مند شوند.

نایب رئیس شورای شهر کرج به ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی شهر اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی شهر می‌تواند به توسعه گردشگری شهر کرج کمک کند.

خستو عنوان کرد: تعمیر و بازسازی بناهای تاریخی از جمله موزه جانورشناسی، ساختمان مارکوف،  ساختمان فرهنگ دانشجویی، همکاری در تکمیل باغ گیاه‌شناسی پردیس در اراضی دولت‌آباد، مشارکت در بهینه‌سازی فضای سبز پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، تعمیر و بازسازی جداره‌های بیرون پردیس به ویژه در محله گلستان و همکاری با پردیس کشاورزی برای راه‌اندازی موزه کشاورزی و منابع طبیعی کشور از جمله تعهدات شهرداری در این تفاهم‌نامه بود.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج در پایان یادآور شد: متن این تفاهم‌نامه به دست یکی از اساتید برجسته هنر خوشنویسی شهر کرج استاد «علی مهری» نوشته شده که اثر هنری و ماندگار منحصر به فردی برای سال‌های آینده خواهد بود.

انتهای پیام/
   
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات