جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

گلایه یک شهروند از عدم رسیدگی به فضای سبز منطقه تهران‌دشت؛

درختانی با دو دهه قدمت، رها شده‌اند!

درختانی که نزدیک به دو دهه سن دارند، تنها به دلیل نامگذاری بلوار در منطقه تهران‌دشت رها شده اند.

فرزانه یوسفیان

به گزارش رمزگشا نیوز؛ رضا خانزاده شهروند ساکن در منطقه تهران دشت در گفتگویی که با رمزگشا داشت از عدم رسیدگی به فضای سبز و درختان کاج چند ساله در این منطقه خبر داد.


خانزاده در خصوص این اتفاق می گوید: هنگامی که از جاده قدیم کرج- هشتگرد وارد تهران دشت می شویم، بعد از معدن شن و ماسه، کارخانه بتن فریمکو وجود دارد. کارخانه فریمکوسال های پیش در جاده، بلوار احداث کرده که پُر است از درختان کاج که نزدیک به دو دهه قدمت دارند.

وی ادامه می دهد: بعد از این اقدام، تابلویی در ابتدای بلوار نصب کرده و نام بلوار را فریمکو می گذارد. سال ها از این اقدام می گذرد اما امروز تمامی درختان کاجی که در بلوار وجود دارند در حال خشک شدن هستند و حتی در فضای سبزی که در میدانِ روبروی کارخانه وجود دارد، به جز علف های آتش زده خبر دیگری نیست.

هنگامی که از خانزاده درباره علت عدم رسیدگی به فضای سبز می پرسیم، می گوید: زمانی که فریمکو بلوار را احداث و درختان بسیاری را در آن می کارد، باغبان استخدام می کند که به آن ها رسیدگی کند. شهرداری هم به دلیل نامگذاری بلوار به اسم فریمکو، آن را تغییر و نام بلوار شهید کلهر را برای آن انتخاب می کند. فریمکو هم بر اساس تغییر نام بلوار، هیچ گونه رسیدگی به درختان و فضای سبز این منطقه نمی کند و تنها به خاطر نامگذاری بلوار، درختان رها شده و هیچ ارگان و نهادی به آن ها رسیدگی نمی کند.

وی درباره عدم رسیدگی شهرداری به فضای سبز این منطقه می گوید: چگونه است که شهرداری به خیابان های بلوار رسیدگی نمی کند، اما اگر ساخت و سازی غیرمجاز حتی برای چند متر در همین منطقه انجام شود، آن را تخریب و با عاملان این کار برخورد می کنند!

خانزاده درباره تماسش با رمزگشا نیوز می گوید: هر شهروند مسئول اتفاقاتی است که در اطراف او در شهر می افتد. من به شخصه این گونه اتفاقات مانند آزار رساندن به درختان، ریختن زباله در خیابان، آتش زدن درخت و لاستیک و...، آزارم می دهد و نمی توانم بی تفاوت از کنار آن عبور کنم.

پایگاه خبری رمزگشا نیوز در خصوص اتفاق پیش آمده در خصوص عدم رسیدگی مناسب به فضای سبز و درختان منطقه تهران دشت، پیگیری های لازم را انجام و در گزارش های آتی منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات